Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.

B10M

Citat från: Jan skrivet 26 januari 2020, 07:56:42 AM
Spårpoolen hos Västtrafik har upphandlats, det gäller ersättningar för spårvagns och tåg inom Västtrafik. Uppdraget har tilldelats Sandarna.
Ingår planerad eller oplanerad ersättningstrafik, eller både och? När är trafikstart? Vilka har uppdraget nu?


Magnus


Fredde

Någon som vet mer exakt när beskeden för de olika områdena i Stockholms län ges?
Jag har hört april för Råsta och juni för Norrtälje, Nacka-Värmdö samt Stockholm sydväst.

Karsten

Citat från: Fredde skrivet 26 januari 2020, 21:33:03 PM
Någon som vet mer exakt när beskeden för de olika områdena i Stockholms län ges?
Jag har hört april för Råsta och juni för Norrtälje, Nacka-Värmdö samt Stockholm sydväst.

Med Råsta menar du nog Norrort, i övrigt låter tidsplanen relativt rätt.

Fredde

Citat från: Karsten skrivet 26 januari 2020, 21:45:23 PM
Med Råsta menar du nog Norrort, i övrigt låter tidsplanen relativt rätt.

Så kan det nog vara..
Trodde att en del av den trafiken Arriva har inte förlängdes och således skulle ut före den resterande.


B10M

Citat från: Fredde skrivet 26 januari 2020, 21:54:26 PM
Så kan det nog vara..
Trodde att en del av den trafiken Arriva har inte förlängdes och således skulle ut före den resterande.

Norrort var det som inte förlängdes och därför upphandlas nu, Råsta fick Arriva förlängt förtroende för och upphandlas senare.

Peter Rost

Arriva fick förlängt förtroende i Råsta till år 2024.

Fredde

Citat från: B10M skrivet 27 januari 2020, 07:55:24 AM
Norrort var det som inte förlängdes och därför upphandlas nu, Råsta fick Arriva förlängt förtroende för och upphandlas senare.

Citat från: Peter Rost skrivet 27 januari 2020, 08:21:30 AM
Arriva fick förlängt förtroende i Råsta till år 2024.

Så var det ja.. Tack!

Jonas Gustafsson

Citat från: Lulebussen skrivet 26 januari 2020, 16:18:24 PM
Bussmagasinet: Sandarna ersätter spårtrafik med buss.

I artikeln står det Sandarna Transporter.
När jag kollade Merinfo härom dagen verkar dock namnet ha ändrats även formellt till Connect Bus Sandarna AB
(och Söne Buss/Söne Trafik heter Connect Bus Söne AB)
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Söne Trafik finns tack och lov kvar, Än..
De andra har Tyvärr bytt namn. När skedde namnbytet?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

Man har säkert sökt tidigare om namnbyte. Tyvärr finns inte Solid Info kvar. Alla Bolag kan lämna uppgifter om man är villig betala.
Connect har man använts sig av tidigare. På Orust har man dekal på vissa personbilar med Connect Bus. För övrigt har uniformer redan i höstas beställts med ovanstående namn.
Vad företaget vill göra är att skapa en koncern Connect (moderbolag Connect Holding) som är fri från de gamla namnen.Nu har ju Sandarna Transporter verkat ett antal år liksom de företag som är knutna till namnet Söne. Men tanken är nog att orten Söne  skall glömmas av. Gustafsson i Söne körde buss till Lidköping och där mötte man Segerholm, Borell och några till.
Tanken är säkert att skapa en ny företagsgrupp. Behålla den ett tag och sedan sälja till någon utländsk grupp som vill komma in i svenska marknad.

Själv är jag lite oroligt för hur det går för Buss i Väst AB /Bivab/. Vid varje upphandling måste de lägga på lite till för att få in pengar till sin administration. De företag som tidigare varit andelsägare och lämnat har kunnat behålla sin trafik.
Lägg märke till att flera av Sönebolagen har minoritetsägare.


Tobias

Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se