Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

mittlinje

Citat från: AdmirT skrivet 18 juni 2015, 14:55:31 PM
Är det idag som tilldelningsbeslut kommer kring Skånetrafikens upphandling gällande Malmö/Lund samt Höganäs?

I planeringen - ja, men man har skjutit fram det. Vet dock inte hur långt fram! Dagens upphandlingar tycks vara så komplicerade så det behövs många förtydligande?

starbrelleboy


Jeppe Hagelbäck

Enligt del av pressmeddelande från Skånetrafiken:

Trafikuppdrag Malmö-Lund Transdev Sverige AB

Trafikuppdrag SkåneExpressen Hörby Transdev Sverige AB

Trafikuppdrag Höganäs-Ekeby Nobina Sverige AB

Trafikuppdrag Ringbuss Höör Flexbuss AB

Walter

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 25 juni 2015, 14:40:06 PM
Enligt del av pressmeddelande från Skånetrafiken:

Trafikuppdrag Malmö-Lund Transdev Sverige AB

Trafikuppdrag SkåneExpressen Hörby Transdev Sverige AB

Trafikuppdrag Höganäs-Ekeby Nobina Sverige AB

Trafikuppdrag Ringbuss Höör Flexbuss AB

Transdev tar trafik man inte har idag på bekostnad av Nobina och Buss i Väst. Nobina försvarar trafiken i nv Skåne.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AdmirT

Citat från: Walter skrivet 25 juni 2015, 15:00:11 PM
Transdev tar trafik man inte har idag på bekostnad av Nobina och Buss i Väst. Nobina försvarar trafiken i nv Skåne.

Precis ankommit till semestern men åh så gött!! Heja Transdev!! Mer jobb åt mig :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Sundås

Flexbuss blir ny aktör i Skåne. Passar väl i och för sig med att man har skoltrafiken i Höör.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Kimsan

Trafikuppdrag Malmö-Lund omfattar regionbusstrafik mellan Malmö-Lund. Trafikuppdraget består av 5 linjer vilka trafikeras av 53 biodieselbussar. Trafikstart sker i oktober 2016 och avtalstiden är 10 år.

Biodiesel?

Walter

Citat från: Kimsan skrivet 25 juni 2015, 22:46:25 PM
Trafikuppdrag Malmö-Lund omfattar regionbusstrafik mellan Malmö-Lund. Trafikuppdraget består av 5 linjer vilka trafikeras av 53 biodieselbussar. Trafikstart sker i oktober 2016 och avtalstiden är 10 år.

Biodiesel?

Ett stort skifte i så fall med tanke på att gas har varit det som gäller under lång tid och att depåerna i Malmö har nödvändig infrastruktur.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AdmirT

Citat från: Walter skrivet 25 juni 2015, 22:51:54 PM
Ett stort skifte i så fall med tanke på att gas har varit det som gäller under lång tid och att depåerna i Malmö har nödvändig infrastruktur.

Storgillas
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

Citat från: Kimsan skrivet 25 juni 2015, 22:46:25 PM
Trafikuppdrag Malmö-Lund omfattar regionbusstrafik mellan Malmö-Lund. Trafikuppdraget består av 5 linjer vilka trafikeras av 53 biodieselbussar. Trafikstart sker i oktober 2016 och avtalstiden är 10 år.

Biodiesel?

Exakt vilka linjer handlar det om? 130,     ,      ,      ,       .?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2015, 01:23:33 AM
Exakt vilka linjer handlar det om? 130,     ,      ,      ,       .?

130, 131, 169, 170, 171
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Jan

Nu får räkna med överklagan som är brukligt när Skånetrafiken haft upphandling och ett företag som inte erhållit någon trafik är med. Vi får se om 10 dag.
I branschen 37 år

Delfinen76

.   Några bilder från Ropsten


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

virtual1

Kristers bilder hannade väl ändå rejält snett nu va?