Allmänna bussforum > Busstrafik

Dagens press om bussbranschen

<< < (2/4) > >>

Cero:

--- Citat från: yngrot skrivet 02 april 2008, 17:00:08 PM ---Jo det kan jag förstå att de är missnöjda för ingen vill ju sluta på annat ställe än där man började. Långa arbetstider blir ju ännu värre. Man får ju inte mycket fritid över....

--- Slut citat ---

Ja det där känns lite grinigt. Jag kan iofs förstå att bolaget inte vill betala i onödan men man måste ju ge medarbetarna en rimlig chans att utnyttja sin fritid också. Kan inte vara roligt att åka runt halva stan bara för att hämta sin bil. Även om reglerna ger bussbolaget rätt i det här läget skulle man ju åtminstone kunna gå halva vägen var.

Magnus_J:

--- Citat från: Cero skrivet 02 april 2008, 17:16:28 PM ---Ja det där känns lite grinigt. Jag kan iofs förstå att bolaget inte vill betala i onödan men man måste ju ge medarbetarna en rimlig chans att utnyttja sin fritid också. Kan inte vara roligt att åka runt halva stan bara för att hämta sin bil. Även om reglerna ger bussbolaget rätt i det här läget skulle man ju åtminstone kunna gå halva vägen var.

--- Slut citat ---

är väl samma i täby också vad jag förstått att man man börja i danderyd och sluta i garaget.
vi på Råsta har ju förmånen (än så länge) att börja o sluta på garaget.

Ersa:

--- Citat från: Mats B skrivet 02 april 2008, 17:07:31 PM ---Intressant att se att Expressen tror att Umeå ligger i Göteborg, med tanke på bussen på bilden (GS 818) ???
Hade de ingen Umeå-bild??

--- Slut citat ---

Speciellt när de samtidigt skryter om sina lokala avdelningar. T.ex:
http://umea.expressen.se/

Fredde:
Slutar man inte där man börjar får man väl göra uppror. Så gott om busschaffisar finns det ju inte. ::)

Inte en chans att jag skulle accepterat att sluta i Slussen, när min bil står ute på Värmdö.

Nico:

Gäller väl att försöka att hitta den s.k. gyllene medelvägen. Kruxet är att den skiljer sig från fall till fall och det som fungerar bra på ett ställe kanske fungerar mindre bra på ett annat osv. Visst är det trevligt att alltid börja och sluta på garaget, men enbart sådant innebär i gengäld en ökad belastning på driften som ofta får en ökad hantering, bl.a. i form av t.ex. vagnbyten/vagnuttag, avprickningar etc.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion