Norra Bantorget, åter ändhållplats för SL Linje 516 och 526!

Startat av ichessy, 18 november 2016, 19:13:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Resenären

Ja SL imponerar verkligen inte! Det är som ett stort svart hål att försöka hitta någon i SL organisationen som äger några frågor. Varit med om en hel del närmast fars-artade kontakter. Det är svårt som skattebetalare och kund att övertyga sig själv om SL överbyggnadens berättigande och effektivitet.

Lars-Håkan_E

Citat från: Resenären skrivet 29 november 2016, 18:56:01 PM
Ja SL imponerar verkligen inte! Det är som ett stort svart hål att försöka hitta någon i SL organisationen som äger några frågor. Varit med om en hel del närmast fars-artade kontakter. Det är svårt som skattebetalare och kund att övertyga sig själv om SL överbyggnadens berättigande och effektivitet.

Idag finns det i princip ingen SL Organisation, SL är ett varumärke inom SLL (Beställaren) och det mesta som tidigare sköttes i huset sköts idag av operatörerna eller callcenters.

Så att hitta någon inom SL/SLL kan vara svårt eftersom det knappast finns någon kvar :-)

Lars_L

Tittar man i reseplaneraren för måndag den 12 december, så går däremot inte 565 från Sergels Torg, så man får nog anta här att det är ficktidtabellen för nästa tidtabellsperiod som är felaktig . Däremot går 526 i timmestrafik från Sergels Torg enligt planeringsverktyget - (15.38-18.38.) I det fallet får man alltså utgå från att det är reseplaneraren som är felaktig.


Sedan ser väl inte jag något problem i att operatörerna är ansvarig för att lägga ut informationen etc. Det är onödigt med extra led och sådana kringelkrokar riskerar ju bara att orsaka fördröjningar eller till och med ytterligare missförstånd. Men man kan ju tycka att en organisation som ändå lägger ner så mycket  pengar på information och att marknadsföra utbudet, borde ha någon centralt placerad informationsansvarig för helheten. Det gäller ju allt från att deras sociala plattformar ska följa PUL till att informationen bör vara begriplig och korrekt. Det ansvaret kan uppenbarligen inte ligga hos Kundtjänst.


Just ur informationshänseende känns SL lite grann som en bil som framförs med föraren i baksätet. 
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

ichessy

Efter att jag kontaktade trafikförvaltningen om hur det låg till angående linje 565 linjesträckning, så ska den också gå till Norra Bantorget. Det har bara blivit en trycksfelsnisse i tidtabellen :).


Nu är det fixat:
http://sl.se/ficktid/vinter/v565.pdf
Software Developer