Gäng slog sönder buss i Örebro

Startat av buskörare, 01 augusti 2012, 11:13:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Citat från: mil skrivet 06 augusti 2012, 09:31:26 AM
idagens tidning så uttalade sig föraren och verkade stolt över sitt agerande. Att hon genom sitt agerande inte tänkte på att hon utsatte andra resenärer för fara och även frihetsberövande på så vis skiter hon fullkommligt i för hon skulle möta polisen.

Enligt vad föraren själv säger var resenärerna rädda också det är ju ett antal hållplatser som passerats. Vad denna föraren gjorde är INTE försvarbart så mycket är inte en buss värd att man skall riskera andra passagerares liv. Hade jag blivit utsatt för det hade jag polisanmält föraren för att hindrat mig som oskyldig att gå av och framkallande för fara för annan.

http://na.se/krim/1.1758240--kor-bussen-hora-

Det var aldrig någon fara för nån annans liv, gänget var aldrig på nån annan resenär. Dom som satt på har pratat med föraren och stöttade då hennes val. Att hela tiden släppa efter och gulla med folk som beter sig illa har fött denna situation. hade vi förare varit mer konsekventa och inte släppt på sånt här folk gratis hela tiden hade heller inte de förare som gör sitt jobb (dvs ser till att giltigt färdbevis finns) råkat illa ut lika ofta. De här människorna har lärt sig att man inte behöver betala om man är lite stökig, och nu när föraren krävde betalt blev det jobbigt. Och jag kan garantera att föraren (min kompis) INTE brydde sig ett skit om bussens värde, det har du hittat på alldeles själv.

mil

Citat från: buskörare skrivet 06 augusti 2012, 13:43:42 PM
Det var aldrig någon fara för nån annans liv, gänget var aldrig på nån annan resenär. Dom som satt på har pratat med föraren och stöttade då hennes val. Att hela tiden släppa efter och gulla med folk som beter sig illa har fött denna situation. hade vi förare varit mer konsekventa och inte släppt på sånt här folk gratis hela tiden hade heller inte de förare som gör sitt jobb (dvs ser till att giltigt färdbevis finns) råkat illa ut lika ofta. De här människorna har lärt sig att man inte behöver betala om man är lite stökig, och nu när föraren krävde betalt blev det jobbigt. Och jag kan garantera att föraren (min kompis) INTE brydde sig ett skit om bussens värde, det har du hittat på alldeles själv.

Det var ej att gulla med utan föraren talade EFTER skriver du dock men valet är ändå straffbart om någon anmäler det

Staffan Sävenfjord

Citat från: mil skrivet 06 augusti 2012, 14:55:00 PM
Det var ej att gulla med utan föraren talade EFTER skriver du dock men valet är ändå straffbart om någon anmäler det

Om det är straffbart eller inte avgörs inte i Bussnack utan av åklagare och ytterst av domstol.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

mil

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 06 augusti 2012, 15:02:12 PM
Om det är straffbart eller inte avgörs inte i Bussnack utan av åklagare och ytterst av domstol.

Sorry fel ordval KAN vara straffbart då men att bara stänga in folk som uppenbarligen blir rädda är inget bra även om de verkar samlade just efteråt kan det komma senare

Jonas

Citat från: mil skrivet 06 augusti 2012, 14:55:00 PM
Det var ej att gulla med utan föraren talade EFTER skriver du dock men valet är ändå straffbart om någon anmäler det

Högst osannolikt att det skulle vara straffbart då hon med sitt agerade vill hålla kvar ungdomarna och dessutom  få kontakt med polisen så fort som möjligt.
Man skulle till och med kunna hävda att hon använde nödvärnsrätt/envarsgripande då de vandaliserat bussen ordentligt.

INGEN kan gissa vad som kanske skulle ha hänt om hon faktiskt hade stannat, de kanske inte alls bara hade nöjt sig med att lugnt gå av...