Lidingö är invaderat av Solaris!

Startat av Carl Eric, 09 augusti 2010, 17:46:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Var på Lidingö idag, och såg en hel del Solarisbussar, upp till 7 stycken var i trafik. 7424, 7418, 7422, 7404 var några av dem som jag såg!

Bara så att ni vet! :)

MVH Calken

P.S. I Frihamnen så såg jag en Busslink depå som jag inte sett tidigare, när tas den i trafik och vilka bussar kommer att stå där? D.S.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Trevligt! Hade jag bott närmare hade jag gärna provat på en timanställning på öns depå. :)

Cyklisten

Där har de väl inte lika hårda arbetsmiljökrav som i övriga huvudstaden...

Bou

Citat från: calken skrivet 09 augusti 2010, 17:46:10 PM
Var på Lidingö idag, och såg en hel del Solarisbussar, upp till 7 stycken var i trafik. 7424, 7418, 7422, 7404 var några av dem som jag såg!

Bara så att ni vet! :)

MVH Calken

P.S. I Frihamnen så såg jag en Busslink depå som jag inte sett tidigare, när tas den i trafik och vilka bussar kommer att stå där? D.S.

Det tar en körning innan man blir bekväm i en Solarisbuss, men det är det värt! Jag måste medge att det är lite sorligt att Lidingö får dem...


Mikael Ringmarck

Citat från: calken skrivet 09 augusti 2010, 17:46:10 PM
Var på Lidingö idag, och såg en hel del Solarisbussar, upp till 7 stycken var i trafik. 7424, 7418, 7422, 7404 var några av dem som jag såg!

Bara så att ni vet! :)

MVH Calken

P.S. I Frihamnen så såg jag en Busslink depå som jag inte sett tidigare, när tas den i trafik och vilka bussar kommer att stå där? D.S.

Ca 55 bussar, de flesta flyttas från Hornsberg iom ombyggnaden. Fem bussar ska tydligen vara nya Scania biogasbussar. Linjerna 1, 4, 56, 70, 72, 608, 628C ska helt eller delvis utgå därifrån.

Ersa