priskrig från skavsta

Startat av homer, 08 december 2009, 22:25:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

groenis

Tanken var att Ryanair skulle sälja bussbiljetter till Flybycoach ombord.
Tanken om att Flybycoach går omkull så blir det problem iallfall för FAC att kunna göra en höjning
på biljettpriset.
FAC skulle få göra höjningarna i små steg upp att det skulle ta lång tid innan man ser en vinst i det hela.
Tanken att få folk att åka Swebus till Nyköping,
Javisst men det är bynglet med att flytta bagaget som de vill slippa.
När det gäller biljett hanteringen på FYB så var tanken att de skulle beställa biljetten till både flyget och bussen samtidigt över nätet.
När man även skrev avtal med Wizzair så var det många som kom med förköpta biljetter till Terravision de hade svårt att förstå varför de inte fick åka med allt var ju beställt över nätet
med hänvisning till FYB och får sen biljett till Terravision/FAC när det står att de samarbetar med FYB
de som eventuellt lyckades klicka fram en biljett de fick en utskrift som föraren skulle ta.
Orsaken att personalen på Ryanair inte säljer FYB's biljetter ombord är två,
Personalen fick inget extra samt att huvudkontoret på Irland inte tror på att FYB överlever.


/Lennart

Sundås

Citat från: groenis skrivet 12 december 2009, 02:58:54 AM
Tanken var att Ryanair skulle sälja bussbiljetter till Flybycoach ombord.
Tanken om att Flybycoach går omkull så blir det problem iallfall för FAC att kunna göra en höjning
på biljettpriset.
FAC skulle få göra höjningarna i små steg upp att det skulle ta lång tid innan man ser en vinst i det hela.
Tanken att få folk att åka Swebus till Nyköping,
Javisst men det är bynglet med att flytta bagaget som de vill slippa.
När det gäller biljett hanteringen på FYB så var tanken att de skulle beställa biljetten till både flyget och bussen samtidigt över nätet.
När man även skrev avtal med Wizzair så var det många som kom med förköpta biljetter till Terravision de hade svårt att förstå varför de inte fick åka med allt var ju beställt över nätet
med hänvisning till FYB och får sen biljett till Terravision/FAC när det står att de samarbetar med FYB
de som eventuellt lyckades klicka fram en biljett de fick en utskrift som föraren skulle ta.
Orsaken att personalen på Ryanair inte säljer FYB's biljetter ombord är två,
Personalen fick inget extra samt att huvudkontoret på Irland inte tror på att FYB överlever.


/Lennart

FYB, vad betyder det? :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

groenis


bärlibus

Ja, nu är ju detta en hel del spekulationer, dessutom av personer som inte har insyn i företaget så vi kanske skall ta allt detta med en nypa salt.

Ersa

Nu har PTS börjat ta bort de gröna dekalerna med texten "2 for 1" på sidorutorna. Börjar de lägsta priserna försvinna så smått?

groenis

Tjena Ersa
Den sista infon är att nu går både FYB och FAC tillbaka till en person en biljett.
Annars kan du fråga bärlibus hon tror att hon sitter inne med information
men dessvärre inte allt.

/Lennart

DS

Ja man får väl hoppas att konkurrensen lever vidare.  Men att FYB skulle bli ensam kvar - nej det tror jag inte tyvärr.

Jag tror lite senfärdig analys i början bromsade upp men "2 for 1" gjorde susen.  En del smutsigt handlande från Flygbusarna gjorde också sitt till. 

Håll bara stilen och servicegraden så går det bra FYB. Raka rör är också bra.
Kommer kanske till sommaren och hjälper till.

bärlibus

Bärlibus en hon........hm......??????? Bärlibus vet långt i från allt.

Ersa

Citat från: groenis skrivet 12 december 2009, 13:49:38 PM
FYB = FlyBY Coach

Huh? Vem kom på den förkortningen?
FYB = FlyBY Coach? Hur kommer Y:et före B:et?

groenis

Du har rätt Ersa.
Vilken tankemiss jag fastnade nog på förkortningen FAC,
FlyByCoach skall självklart bli FBC.
Satt och tittade på annat därav FYB

Hade du inte skrivit om det så hade tavlan nog fortsatt,
Många läste nog som jag lite baklänges

/Lennart

Ersa

Citat från: groenis skrivet 20 december 2009, 02:41:42 AM
Den sista infon är att nu går både FYB och FAC tillbaka till en person en biljett.

Ja, nu när jag tänker efter är liknande reklam även borta från FAC-bussarna sedan ett tag.
Börjar priserna vända uppåt till mer realistiska nivåer på båda företagen?

DS

#26
Citatbärlibus
SV: priskrig från skavsta
« Svara #25 skrivet: 20 December 2009, 21:39:23 »

Hm... 21:39 ...?
Hörru Bärlibus var det inte då du körde från Skavsta strax innan ... ?
Du sitter väl inte och surfar bakom ratten i natten !!!! ?

bärlibus

Nej inte då. Bärlibus surfar inte när Bärlibus kör..........