Skåne - tilldelningsbeslut

Startat av julle, 30 november 2009, 16:19:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eomer

Citat från: 1896 skrivet 01 december 2009, 09:22:36 AM
Med tanke på hur det fungerar i dagens buss Sverige, så är det väl hög tid att ta av Veolia trafiken i Eslöv och Kristianstad då....
Vad menar du med detta?
//Eomer

Björn Lövdahl

Citat från: Walter skrivet 01 december 2009, 07:34:01 AM
Varför inte gas? Finns det inte att tillgå?

Blir väl nya gasbussar. De kör ju all stadstrafik på Gas redan idag
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Simon Bertilsson

Det blir alltså rent nya gasbussar på Eslövs regionlinjer, som 474, 470 osv?

georg

Finns det att läsa någonstans?

Mittlinje

Skånetrafiken har inte släppt uppgifterna till pressen än, gör det troligen inte förrän överklagningstiden är ute? De blev väl lite brända på förra upphandlingsrundan där ärenden fortfarande ligger hos Kammarrätten i Göteborg. Var ju inte enbart huvudupphandlingen som överklagades utan även direktupphandlingen. Tycks ta tid - ett svårt ärende?

Cyklisten

Jag kan tänka mig att de utnyttjar option på fler Solaris (utöver dessa till Lommalinjerna).

julle

Citat från: Hans Melange skrivet 02 december 2009, 10:16:40 AM
Det blir alltså rent nya gasbussar på Eslövs regionlinjer, som 474, 470 osv?
Stämmer, det blir gasbussar på linjerna 436 (Eslöv-Löberöd), 470 (Höör-Hörby-Sjöbo) och 474 (Eslöv-Hörby).

julle

För Kristianstad region handlar det också om gasbussar på linjerna 550 (Kristianstad-Vånga), 551 (Kristianstad-Åhus-Furuboda), 556 (Kristianstad-Tollarp-Borråkra), 557 (Kristianstad-Fjälkinge-Arkelstorp).

Simon Bertilsson


julle

Citat från: Mittlinje skrivet 02 december 2009, 17:58:44 PM
Skånetrafiken har inte släppt uppgifterna till pressen än, gör det troligen inte förrän överklagningstiden är ute? De blev väl lite brända på förra upphandlingsrundan där ärenden fortfarande ligger hos Kammarrätten i Göteborg. Var ju inte enbart huvudupphandlingen som överklagades utan även direktupphandlingen. Tycks ta tid - ett svårt ärende?
Det ligger nog en hel del i det du säger om den låga profilen. Skånetrafiken biter nog formligen på naglarna att ingen ska överklaga denna gång!

Resan med den förra upphandlingen förskräcker, med den dubbla soppan av överklagad direktupphandling som plus på det hela. Undrar hur många miljoner denna cirkus har kostat Skånetrafiken....

julle

Citat från: Hans Melange skrivet 02 december 2009, 23:46:25 PM
När träder detta i kraft?
12 december 2010 för Eslöv, Kristianstad stad och region.

1 oktober 2010 för Markarydsexpressen, 1 november 2010 för Venbussen. Dessa båda dock med dieseldrift.

julle

Upphandlingen i Kristianstad stad, Åhus och Eslöv är tillvidare stoppad av länsrätten. Bergkvarabuss har valt att överklaga.

Jan

Citat från: julle skrivet 21 december 2009, 14:17:30 PM
Upphandlingen i Kristianstad stad, Åhus och Eslöv är tillvidare stoppad av länsrätten. Bergkvarabuss har valt att överklaga.

Någon om är förvånnad? Det är samma förfarande som innan (2008) och den är ju inte avgjord ännu
I branschen 37 år

Bussmicke

Nej man blir mer förvånad när det inte överklagas nuförtiden.,.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

Varför ska de tramsas hela tiden, vägrar och erkänna sig besegrade
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se