Dags för tango Svenska Neoplan AB

Startat av Göransson, 03 december 2008, 22:51:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Clabbe

Jag vill passa in och berömma Neoman servicen i Gbg. Fick stopp med Setran utanför södra porten vid Liseberg i våras och fick hjälp av dem.
Det tog lite tid men hem kom vi.

Johan B

Citat från: Lars Ödlund skrivet 04 december 2008, 18:41:03 PM
Vad?

Det har jag aldrig skrivit, jag skrev att "det är inget man skyltar med annat än i undantagsfall" och det är ju ett beslut som resp åkare-företagsledning tar.

Då får jag be om ursäkt för feltolkning. Läste det som en uppmaning men det var uppenbarligen menat som ett konstaterande.

Kim

Jeg har selv én gang prøvet at handle en brugt bus af Svenska Neoplan. Bussen var i dårlig stand, kunne dårlig køre og prisen var dobbelt så høj som den var værd.

Vi gav en pris på bussen (B10M Van Hool turistbus årg. 1987), en pris som vi ville kunne få tilsvarende bus for hos fx. NNT. Svaret var arrogant, at den var mange flere penge værd i Rusland. Jeg spurgte hvorfor den så havde stået i to år hos dem og de ikke havde solgt den til de rige russere.

Navnet Claus Bay har en negativ klang i mine ører... Jeg forstår ikke deres succes, og den beskrivelse jeg har læst her i dag minder mig meget om den opfattelse jeg har fået af dette firma ved mit besøg hos dem.

Jan

Det må så vara att bussen ska rulla. Men Göransson Neoplan är ofta glad att vara på vst vilket ger ägaren gråa hår. Felen som kommer är el fel som är helt otroliga.... typ. Det som säljer Neoplan är det yttre som tilltalar människorna.
I branschen 37 år

Erling.L

kanske dags o damma det gamla smeknamnet skruvoplan igen
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Göransson

Vill rapportera att Svenska Neoplan inte behagat besvara mitt mail/krav. Varken här eller någon annanstans.
Vi låter nu ärrendet oavkortat gå vidare till advokat och stämning.
Trist, jag som var sugen på en Starliner.....men finns ju andra fabrikat....
/Magnus

Fredde

Synd att det blev som det blev. Spana in Vanhools 12-meters annars... http://www.vanhool.com/products_CAR_detail.asp?TabID=11&PDID=25&ProductCategoryID=2

Något att överväga va? 8)


Göransson

Vill förtydliga ett par saker än en gång.

Jag/vi är oerhört nöjda med vår Skyliner. Efter några smärre fel så har bussen rullat
klanderfritt. Självklart har en ny buss småfel. Har alla.
Servicen i Helsingborg är förstklassig. Verkstaden ställer upp på ett sätt som är otrolig.
Som jag sagt innan så är platschef Micke och säljare Jonas mer värda än beröm.
Vad jag hänger upp mig på är Svenska Neoplan AB och deras sätt att hantera garantifel och lackfel och inget annat. Nu är Svenska Neoplan AB mer uppdelat än Pirate Bay så att få någon riktig klarhet av vem som är ansvarig för vad är en gåta för Ture Sventon.
Men vi kommer dit och ett löfte. Kommer skriva om det här
/Magnus