SL historia från 1990-talet 60

Startat av Bussmicke, 10 januari 2010, 21:53:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Underbart! Sista hösten med H2 och H11.. :)

Bussmicke

Just ja, det kommer jag väl ihåg.
1/1 1997 skulle miljözonen införas och H2 förpassades till förorterna med H11 lämnade in om jag minns rätt
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Om jag kommer ihåg rätt rullade väl H2 6468, samt H11:orna 6607-08, inne i stan en bit in på 1997. 8)

/Peter

Tommy E

Bussen på sista bilden har snygg målning med rött runt vindrutan. De av samma modell som har vitt där ser ut som skokartonger tycker jag. :P
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

HJP

****
För en som gillar dessa SCANIA 112:or, och i synnerhet H11, är det bara att Tacka&Bocka!

HJP

Niclas Rosenius

Citat från: HJP skrivet 10 januari 2010, 23:53:42 PM
****
För en som gillar dessa SCANIA 112:or, och i synnerhet H11, är det bara att Tacka&Bocka!

HJP

  Håller med dig. Underbara bussar att köra.

  //Niclas

Ersa

Citat från: Tommy E skrivet 10 januari 2010, 22:58:04 PM
Bussen på sista bilden har snygg målning med rött runt vindrutan. De av samma modell som har vitt där ser ut som skokartonger tycker jag. :P

"SL67" kallas versionen med vitt kring alla rutor. H11 5907 på sista bilden har färgschemat "SL86" vilket jag tycker är oerhört mycket fulare och tråkigare.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 10 januari 2010, 22:01:14 PM
Just ja, det kommer jag väl ihåg.
1/1 1997 skulle miljözonen införas och H2 förpassades till förorterna med H11 lämnade in om jag minns rätt

Hej,

Mycket fina bilder! Ja, det stämmer. Ett antal H2:or omplacerades från innerstan (Hornsberg) till Täby/Norrort.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussfan

eller söder om söder och lite till höger!
skrivet mrd ironi=humor ;D

Lars

Verkligen kul att se tänker tillbaka på tiden man rattade röda bussar på huvudstadens gator.

Har rattat samtliga bussar på bilderna!