Keolis 6401 i Tumba (Snart nutidshistoria)

Startat av Fredrik Gelin, 05 februari 2022, 15:23:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

B10M

Citat från: Bussmicke skrivet 23 maj 2022, 21:00:05 PM
Visst 17, de blå tänkte jag inte på..
Det var de röda jag hade i huvudet.

6401-04 är fortfarande i trafik i alla fall. Osäker på 6405-06.

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 24 maj 2022, 07:39:21 AM
Det borde finnas en regelbundenhet i B9:ornas uppträdande även på 173:an då Botkyrka kör några avgångar per dag.
Vecka 22 lär det dock bli betydligt vanligare för att sedan återgå till det sedvanliga mönstret veckan efter.

Vad är det för speciellt som händer vecka 22?

Fredrik Gelin

Det är klimattoppmöte på Älvsjömässan.
Delegaterna flyger till Arlanda och skall bo i centrala Stockholm, så det har aviserats omfattande avstängningar av E4:an, Åbyvägen och Huddingevägen från Arlanda till Älvsjö när de kommer, sedan lär det bli korteger mellan city och Älvsjömässan.

SL säger klokt nog att det är lika bra att undvika bussarna, bilisterna lär bli hårt prövade tidvis om hela Essingeleden stängs av som det talats om.
För säkerhets skull pågår arbete med att bygga om Västerbron samtidigt, så skall man ta sig mellan Fridhemsplan och Hornstull lär det nog gå fortare att cykla eller gå än att åka bil eller buss tidvis.


Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Fredrik Gelin

Såg nu att de skall vara i Saltsjöbaden mån-tis och på Älvsjömässan tor-fre, så Nackabussarna lär också påverkas.
På lördagen är det Stockholm marathon med åtföljande avstängningar av trafiken och på söndagen är det världsmiljödagen som väntas påverka busstrafiken främst i city pga demonstrationer och andra evenemang.
Sedan är vi framme vid firandet av Svenska flaggans dag som också brukar medföra viss trafikpåverkan i stan.


Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

6401 siktades blå i Fittja i morse, när målades den om?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 24 maj 2022, 07:39:21 AM
Det borde finnas en regelbundenhet i B9:ornas uppträdande även på 173:an då Botkyrka kör några avgångar per dag.

6442 och 6472 såg jag i Älvsjö på 173 vid 17-tiden idag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Det är inte så länge sedan 6401 lackades blå. Gissningsvis vår/försommar i år.

//Peter

DEB

Citat från: Bussmicke skrivet 08 oktober 2022, 00:40:10 AM
6442 och 6472 såg jag i Älvsjö på 173 vid 17-tiden idag.

Jag såg dem också. 16.50 och 17.10 från Älvsjö mot Skärholmen har jag vid tre av tre tillfällen observerat B9S-vagnar på dessa avgångar.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bussmicke

Så du var också i Älvsjö? Såg ingen fotograf där.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

DEB

Jag satt på 6472 och medföljde den till Segeltorp där jag hoppade av och förevigade den (bild läggs upp senare). Jag såg inte dig heller, men hade jag vetat att du var i Älvsjö hade jag givetvis försökt ordna en påhälsning.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/