Två Transdevbussar i Märsta.

Startat av Kristian, 07 maj 2021, 20:01:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Medan jag gick från tåget jag ställt av passade jag på att se om plattans kamera duger till bussfoto. Den duger inte.

Men i alla fall:

F.d. Swebus 6289 och Arriva 7058, numera Transdev 7058.

Göteborgaren 6607.

buskörare

Den första ägs av Busland sen i april enligt Transportstyrelsen. Hyr dom ut bussar också? Den är väl så pass gammal att den inte får gå i SL-trafik så länge till.

Kvarne

Märstas Omni1:or är på väg bort och kommer gå via Busland om jag fattat det rätt. Men verkar ha gått lite väl fort med avyttringen. De både reggades på Busland och ställdes av för snabbt vilket ledde till att under en period körde Transdev Märsta med flertalet fordon som var avställda. Nu verkar dessa ställts på igen, men de ägs dock av Busland.

De har nog inte särskilt lång tid kvar, i takt med att Göteborgarna tursätts så ryker dessa vagnar vilket då innebär att det trafikområde som har (flest) Omni1or kvar borde vara SSV(Stockholm Syd Väst) med majoriteten i Nyboda. Nobina Södertörn har ett fåtal ledvagnar kvar.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Oskar A

Var själv förbi Märsta Station och Upplands Väsby i förra veckan för att få några "sista" bilder på de äldsta Omnilinkarna då jag inte fotat de i Transdevs ägo. Många år under Arrivatiden bestod Märstas vagnpark uteslutande av Omnilink I och II.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/