Nobina i Tidaholm (bilder)

Startat av Fifty, 21 april 2021, 00:31:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fifty

I stort sett hela region- och landsbygdstrafiken i Skaraborg körs med boggibussar men i Tidaholm finns några undantag. Träffade bland annat på två av dem under ett besök igår den 19/4. Alla bussar tillhör Nobina och bilderna är tagna vid busstationen.

Först Norgeimporten 6274 som kom till Skaraborg för några månader sedan. Vill minnas att den var i Älvängen innan.




Därefter 6951, även den med ett förflutet i Älvängen:




7815 har precis kommit tillbaka skinande nylackad efter en olycka i vintras. På Buslands Instragram finns bilderna på skadorna.




Ytterligare en norrman, 6018 en av många Norgeimporter som kom till Skaraborg förra vintern/våren:




Slutligen en av de äldsta som rullar kvar i Skaraborg, 6887:


Walter

Tack för bilder från ett område som inte förekommer så ofta här på Bussnack
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

DEB

Mycket fina och högkvalitativa bilder från ett inte särskilt väldokumenterat trafikområde, stort tack för det! :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Carl Eric

Verkligen roligt med bilder från Tidaholm!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fifty

Tack! Roligt att lite bilder från landsbygden uppskattades. :)
Vet inte om jag någonsin sett bilder från Tidaholm på Bussnack, men isåfall var det väldigt längesen.

Mikael T Nilsson

Tack för de snygga vårbilderna från Skaraborg. :-)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.