Lite Säffle reklam från 80-talet

Startat av SL i Wien, 04 augusti 2010, 13:04:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SL i Wien

Jag hittade några gamla saker - hoppas ni gillar...
Ledsen för den ibland dåliga kvaliteten - de har varit nästan 25 år i en kartong.


Mid-augusti 1983  /  SL H23 6451



En "Okänd" av Säröbussarna från Göteborgsregionens Lokaltrafik - kanske någon kan hjälpa till med identifieringen?



Några bilder av interiören, kanske det hjälper ytterligare.
För mig ser den ut som en H3 från SL, utom fronten. Men det var säkert Säffle standard varor under 1980 talet.
Men mina absoluta favoriter  :)
Hälsningar från Wien

Rikard

Citat från: SL i Wien skrivet 04 augusti 2010, 13:04:27 PM


En "Okänd" av Säröbussarna från Göteborgsregionens Lokaltrafik - kanske någon kan hjälpa till med identifieringen?



Några bilder av interiören, kanske det hjälper ytterligare.
För mig ser den ut som en H3 från SL, utom fronten. Men det var säkert Säffle standard varor under 1980 talet.
Men mina absoluta favoriter  :)
Hälsningar från Wien


Är någon av bussarna 23-26 men troligen inte 23 då den inte hade någon fläkt vid bakdörrarna Inredningen är troligen från Säröbussen du har foto från sidan. Ser nu att 26 hade runt utstickande extraljus på höger sida så den kan det inte vara heller. Så 24-25  de var nästa likadana. bara småsaker som skillde sig. de fick senare numren 1123-1126 på Linjebuss. Tror faktiskt fotot från sidan är taget på Slottskogens parkering mittemot Magretebergsgaraget eller vid Frölundaborgs parkering inte långt från garaget.

Buss 26 (1126)  (minns tyvärr inte vem det var som publicerade fotot här på forumet hoppas det e ok)

Buss 20 tv. och 23 hö  senare (1120 o 1123) (minns tyvärr inte vem det var som publicerade fotot här på forumet hoppas det e ok)

1124 i Stadstrafiklackering (Bussmickes foto)

Här 1124 i GL lackering (Bussmickes foto)


Rikard.

mil

Citat från: SL i Wien skrivet 04 augusti 2010, 13:04:27 PM
Jag hittade några gamla saker - hoppas ni gillar...
Ledsen för den ibland dåliga kvaliteten - de har varit nästan 25 år i en kartong.





En "Okänd" av Säröbussarna från Göteborgsregionens Lokaltrafik - kanske någon kan hjälpa till med identifieringen?



Några bilder av interiören, kanske det hjälper ytterligare.
För mig ser den ut som en H3 från SL, utom fronten. Men det var säkert Säffle standard varor under 1980 talet.
Men mina absoluta favoriter  :)
Hälsningar från Wien


Kolla ovanför dörren i framkant såstår det siffran 25 ovanför spegelfästet

Rikard

Citat från: mil skrivet 04 augusti 2010, 14:03:40 PM
Kolla ovanför dörren i framkant såstår det siffran 25 ovanför spegelfästet

Ok Missade det. Då är det Säröbuss 25 senare LB 1125. Nu när jag tänker efter så hade verkstadschefen satt nummer på dem däruppe för att kunna se vilken buss som passerade utanför verkstan ;-)
Rikard.