Vinga Bus Partner har övertagit en del bussar från Keolis Partille och några från Jönköping. Möjligt att de tar över mera fordon för försäljning. Det rör sig om Volvo B12B ,några Scania (t ex 2517) och Man (Jö 1426).
Det verkar som om flertalet (2801-2812,2814-2816) omplacerats till Stockholm medan 2837-2839 är kvar i Partille. Vad gör de aktiva i Stockholm (omplacerade 2020-12-18).
Du menar 2637-2639??? De rullar i Botkyrka primärt och har gjort så några månader...
De tre Du räknar upp är skrivna på Partille. Däremot är det flera fordon som är skrivna på Stockholm. Jag har försökt se vad andra personer skriver men inte sett något om andra.Att ett fordon användes på annat ställe betyder inte speciellt mycket. De uppgifter som lämnas till bilregister anses vara juridiska avdelningar.
Kontroll i bilregister 2 juli kl 17.
2801 reg Partille; 2802-2812+2814-2816 omreg 2020-12-18 till Keolis Stockholm av teknikutveckling (vad nu detta är). Övriga flertal är omreg till Vinga Bus Partner som tydligen skall föröka sälja dessa.
2819 hittar jag inte regnr på.
20 st reg på Vinga Bus Partner AB
2817-25 avvecklade/sålda. (2819=DET911)
Teknikutveckling kallas också Busspool. Där har Jönköpings MAN-ledbussar 1531-43 hamnat. De kan tänkas få en uppgift i SL-trafik senare.
Du eller någon får hålla oss uppdaterade. :)
2837-2839 finns kvar i Partille (Vo 8500LE boggi), är det inte de som avses?
Även 2801 finns kvar om den inte flyttats väldigt nyss.
//Jonas
Var finns bussarna 2826-2836?
2817-36 är sålda.
Även 2813 ska finnas hos busspoolen.
1531 - 1543 är i Stockholm nu. De flesta parkerade i nya depån Tomteboda. Fredriksdal avvecklar just nu de äldsta bussarna vi har 7492 - 7500. 7495 skrotades ex antal år sedan. 7494 & 7496 plockas det delar av just nu. 7492, 7493, 7497 - 7500 rullar med ska bort detta år. 1531 -1543 ska ersätta de äldsta bussarna vet ej hur många av dessa Fredriksdal ska ha. Men 1532 rullade fint från Jönköping till Tomteboda. 7149 o 7150 är numera hos Keolis Göteborg.
Serien 7492-7500 från 2008 togs över från Arriva (6641-6649) när Keolis vann stadstrafiken i Jönköping 2011. De togs direkt till Stockholm vid övertagandet.
Där gick min önskan om att få hit 7149:an till Götet i uppfyllelse.
Vad är det för speciellt med den?
/Bussmicke
www.bussmicke.se
Eftersom vi redan har syskonen 7146-7148 så tyckte jag att vi kunde få den också.
Varför inte 7145 då? =)
Citat från: Ivo skrivet 07 juli 2021, 08:25:17 AM
1531 - 1543 är i Stockholm nu. De flesta parkerade i nya depån Tomteboda. Fredriksdal avvecklar just nu de äldsta bussarna vi har 7492 - 7500. 7495 skrotades ex antal år sedan. 7494 & 7496 plockas det delar av just nu. 7492, 7493, 7497 - 7500 rullar med ska bort detta år. 1531 -1543 ska ersätta de äldsta bussarna vet ej hur många av dessa Fredriksdal ska ha. Men 1532 rullade fint från Jönköping till Tomteboda. 7149 o 7150 är numera hos Keolis Göteborg.
1542 är på lackering hos Busmarket i Huddinge just nu.
Citat från: virtual1 skrivet 09 juli 2021, 07:58:15 AM
Varför inte 7145 då? =)
För att den är en A49 regionalstandard i Gubbängen
Det vet jag, men det verkade som inventarienumret var viktigast i sammanhanget...