Vanlig buss på HelsingborgsExpressen

Startat av Gano, 13 juli 2019, 22:02:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Det här med elbussar och tillhörande laddstationer. Tydligen är samtliga tre laddstationer i Helsingborg urfunktion förutom de på depån, två på Dalhem och en på Råå, så därför är elbusstrafiken inställd och man kör med vanliga Citaro på linje 1. Laddstationen på Råå har inte använts alls eftersom det var något kabelfel och därför har man laddat VDL elbussarna med de två laddstationerna på Dalhem, men igår började den ena att krånga med att bara fällas upp och ned och nu tydligen även den andra. Kan tilläggas att Citaro på 1:an har förekommit sen starten, men bara med ett fåtal bussar, men idag såg jag bara Citaro.


VincentJkpg

#1
Pinsam början...  :-\  Hoppas det löser sig snart

Bussmicke

Är det jag alltid har sagt, Trådbuss är det som gäller. Inget batterifåneri.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

Citat från: vinolik skrivet 13 juli 2019, 23:47:16 PM
Pinsam början...  :-\  Hoppas det löser sig snart

Det får vi göra. Tur att detta händer nu på sommaren när man har mindre trafik och därav har reservbussar och inte på vintern där man enligt Arriva skulle ha 5/6 reservbussar och 1:an kräver 11/12 bussar, så man hade behövt ställa in.

Gano

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juli 2019, 00:19:50 AM
Är det jag alltid har sagt, Trådbuss är det som gäller. Inget batterifåneri.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Precis och även livslängden på en trådbuss är väl betydligt längre än på en batteribuss?

Gano

Idag var elbusstrafiken igång och endast en Citaro sågs på 1:an


Ted Selander

Det var lätt rörigt i Dalhem i går, linjens norra ändhållplats.

Laddproceduren verkar inte helt intrimmad.


Det hann samlas tre bussar, när en hade stora problem med att komma iväg. Gaturummets utformning kunde gjorts mindre störningskänslig.