Transdev Märsta bilder

Startat av Ebermark, 22 juni 2019, 21:19:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars_L

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 25 juni 2019, 07:43:52 AM
Fast just SL brukar ju kunna erbjuda ganska bra statistik genom sina olika supportsystem.
En inte obetydlig del av anbudsarbetet går ju också ut på att skaffa sig förstahandsinformation, så jag tycker inte att man kan hävda att nya entreprenörer bara gör som föregående per automatik.
Däremot är det ju ofta så att resandet ser ungefär likadant ut oavsett entreprenör och då blir det naturligtvis en snarlik flotta.
Jag kan dock hålla med om att NKI inte alltid vägs korrekt i avtalen, men jag gissar att det delvis är en kostnadsfråga för huvudmannen.
I Huddinge, Botkyrka, Söderort, Nacka och Värmdö har SL fokuserat på just NKI genom att belöna entreprenören genom bonus vid goda resultat och viten vid för dåliga resultat i NKI-mätningar.
Detta kostar dock en del för SL som jag förstått det.
I gengäld får resenärerna förhoppningsvis bättre trafik för sina skattepengar.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Visst finns det underlag att titta på. Men just ATR-mätningarna räcker sällan till för att få tillräcklig statistik på enskilda avgångar. Sedan är väl det en reflexion att man sällan gör några större förändringar av detta slag när man tar över avtalsområden. Visst kostar bonus/viten. Men de har ju stor effekt. Särskilt bra är lösning med trappa för ökade viten/bonus under avtalets gång. Sedan måste givetvis Trafikförvaltningen styra så att man inte lägger för stor risk på bolagen, eller att man får fel kvalitet. Ett problem just för detta område är ju pendeltågens störningar vilket gör att man nästan måste räkna med dubbel kapacitet i eftermiddagsrusningen.
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

ichessy

Har Transdev kört något omlopp för linje 592/592 för två dagar sedan! Såg en Transdev ny Scaniabuss vid Norra Bantorget som plockade upp passagerare. Vet att Arriva Märsta tidigare brukade köra vissa omlopp på dessa linjer, men hur är det nu?
Software Developer

F.Å

Citat från: ichessy skrivet 26 juni 2019, 00:08:37 AM
Har Transdev kört något omlopp för linje 592/592 för två dagar sedan! Såg en Transdev ny Scaniabuss vid Norra Bantorget som plockade upp passagerare. Vet att Arriva Märsta tidigare brukade köra vissa omlopp på dessa linjer, men hur är det nu?

Tror att 593 flyttats över till Märsta nu.

Buzzlover

Citat från: F.Å skrivet 26 juni 2019, 10:13:12 AM
Tror att 593 flyttats över till Märsta nu.
592:an körs nu enbart av Råsta som nu fått längre tomkörningar, 593:an har Transdev fått helt.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!