Demontering pågår av...

Startat av Fredde, 28 februari 2012, 16:22:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

... Fd Nobina 1305. Delar plockas och säljs, eller används på andra bussar som repareras.


Fd Nobina 1305 hos Busmarket, Huddinge 2012-02-27.


bisquit

Denna kärra, var har den rullat innan Stockholm. Ser en blå färg i botten.. 8)

Niclas Rosenius

Citat från: bisquit skrivet 28 februari 2012, 17:30:04 PM
Denna kärra, var har den rullat innan Stockholm. Ser en blå färg i botten.. 8)

   Den har väl rullat i Örebro-trakten.

   //Niclas

bisquit

Efter att ha kollat lite snabbt på en underbar sökmotor. Fann jag det svar jag misstänkte. Denna kärra har tidigare rullat hos Söne Trafik i Lindesberg. 8)

Mikael Ringmarck

Ojoj - Russian style!  ;D Tänk att man rattat denna buss en gång i tiden.

virtual1

Citat från: bisquit skrivet 28 februari 2012, 17:51:42 PM
Efter att ha kollat lite snabbt på en underbar sökmotor. Fann jag det svar jag misstänkte. Denna kärra har tidigare rullat hos Söne Trafik i Lindesberg. 8)

Vänta nu här! Den blåa lacken härrör väl från dess tid i lidköpingstrakten? 13xx serien härstammar nämligen därifrån, och ett tag innan swebus tog över bussen kördes den av söne trafik, men i lidköping och inte lindesberg!

Staffan Sävenfjord

#6
Citat från: virtual1 skrivet 28 februari 2012, 18:15:22 PM
Vänta nu här! Den blåa lacken härrör väl från dess tid i lidköpingstrakten? 13xx serien härstammar nämligen därifrån, och ett tag innan swebus tog över bussen kördes den av söne trafik, men i lidköping och inte lindesberg!

Javisst är det Söne Trafik 244 med tidigare placering i Lidköping och den kom till Swebus när de tog över trafiken i Skaraborg 2004. Söne har väl aldrig kört Scania OmniLink i Lindesberg/Kopparberg? Färgen är alltså Västtrafik-blå.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

bisquit

Jodå Söne hade en eller 2 Omnilink i Lindesberg, för stadstrafiken. 8)


Camilla

Vad har hänt med bussen efter men väljer att skrota den?

Mats Karlsson

Citat från: bisquit skrivet 28 februari 2012, 21:57:48 PM
Jodå Söne hade en eller 2 Omnilink i Lindesberg, för stadstrafiken. 8)
Stämmer. Söne Buss köpte nio OmniLink till Karlskoga ((nr 501-509) och två till Lidköping (nr 243-244) i augusti 2000. Nr 509 flyttades snart från Karlskoga till Lindesberg. Nr 1305 enligt ovan är fd 244.

virtual1

Citat från: bisquit skrivet 28 februari 2012, 22:00:31 PM
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Sone_Trafik/500/index.html  Räcker denna länk som bevis nog..

Bevis att det fanns Omni i Lindesberg ja, men inte att bussen ifråga (244:an/1305:an) har rullat i Lindesberg, för det har den inte!

MGA

Citat från: Camilla skrivet 28 februari 2012, 22:13:08 PM
Vad har hänt med bussen efter men väljer att skrota den?
Tror att man tog div delar bla fronten till att laga upp Arriva 7052 som har varit krockad tidigare.

Mikey

Någon som vet vad som hänt med Arriva 7121 som står till höger i bild? Den står som avställd, vilket är ovanligt då Arriva inte ens ställer av bussar som är på reparation i ett halvår...

Camilla

Citat från: MGA skrivet 29 februari 2012, 14:52:34 PM
Tror att man tog div delar bla fronten till att laga upp Arriva 7052 som har varit krockad tidigare.

Var bussen i fråga dålig för övrig efter som man offrar den som reservdelsförråd