Trafikstart i Uppland 13/6

Startat av Jocke Selling, 14 juni 2011, 22:59:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Trafikstart för såväl skolbusspaketen som de 14 delpaketen i UL:s interimsupphandling. Detta måste ju dokumenteras.

Först ut KR 170  på Sjukreselinjen mot Öregrund. Interim del Östhammar.



5453 dök upp på 804


Kristian Larsson 70 på Interimpaket Björklinge. Nya linjen 102.


På Björklinges skolbusspaket rullade KR 226. Linjen som Kristian själv drog igång.


Vid Lindvalls reglerade Keolis 5759. mindre än 2 veckor till operatörsbyte på linjen


Edlunds Trafik dök upp på 887 med dessa två. Linjen körs på underentreprenad åt Nobina.



4521 kom in som en 811. hoppas på lite fräschare vagnar framgent, men det är många byten som ska till innan allt hamnat där det ska vara, så det ordnar sig nog.


En som gick där den var tänkt att gå - 5915 mot Västerås


En fd Gotlandskärra med förflutet i Fjo.. flåt Stockholm, på 805 som delas mellan Uppsala och Östhammarspaketen.


Sist och även minst. En riktig Usurpator i mina ögon. Här ska det vara 4554 så det så  ;D



Det blev lite mycket, hoppas det faller i god jord iallafall.

//Jocke

Jacob

Det är riktigt ovant att vara på stationen och se alla linjer med "fel" operatör nu :P

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Peter Öden

Hej !

Edlunds Trafik RBJ 256 hade man bara ägt i 3 dagar då bilden togs, förv.datum 2011-06-10 !

Mvh Peter Ö

Ersa

Citat från: Peter Öden skrivet 15 juni 2011, 18:24:08 PM
Edlunds Trafik RBJ 256 hade man bara ägt i 3 dagar då bilden togs, förv.datum 2011-06-10 !

Faktum är att RBJ256 och RBJ277 bara leasas av Wist under interimsåret.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=45713.0

Om en framtida vinnare av UL-avtalet vill fortsätta leja in Edlunds (samt Danielssons och Sköldhs) kommer förmodligen nya egna bussar att inhandlas först då.

Mikael T Nilsson

Hej,

Tack för mycket trevliga bilder! Jag har inte hängt med riktigt vad gäller entreprenörsbyten hit och dit i UL-trafiken. Har Nobina och KR-Trafik bytt linjer med varandra? På ULs hemsida hittar jag inte uppgifter om vilka linjer som trafikeras av vilken entreprenör. Av bilder på Bussnack att döma ser det ut som att KR-Trafik inte längre trafikerar linjerna mellan Uppsala-Enköping/Västerås, d v s  inte längre har bussar uppställda i Enköping. Dessutom verkar Knutby övertaget av KR-Trafik.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Ingick linje 108 i det mindre "skolbussavtalet"?

Jocke Selling

Citat från: Ersa skrivet 15 juni 2011, 21:04:05 PM
Ingick linje 108 i det mindre "skolbussavtalet"?

Ja, i det sk "ramsta-paketet"

Ersa

Finns det någon komplett lista över skolbussavtalet? Dvs alla de paket KR trafik tog hem nu senast, och ska behålla i flera år. Det jag mest vill veta är vilka linjer som ingick. Om alla paket presenteras som en enda lista, eller som en lista per mindre paket gör mindre skillnad.

Jacob

Citat från: Jocke Selling skrivet 14 juni 2011, 22:59:15 PM
En som gick där den var tänkt att gå - 5915 mot Västerås


Men denna var väl tänkt att gå i Stockholm? ;) för den levererades i SL-rött, flyttades till Kalmar och sedan till Uppland.

Vilka Setraleder var levererade till Uppland? Är det bara 5910-5911?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

tågluffaren

Vad kommer man köra med på 677 framöver? MAN?

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!


Muk

Trevliga bilder! Jag har inte själv hunnit se mer med egna ögon än att Kristian Larsson trafikerar Knivsta och att uppställningen vid Knivsta Buss är tom.

Jocke Selling

Citat från: Jacob A skrivet 15 juni 2011, 22:02:06 PM
Men denna var väl tänkt att gå i Stockholm? ;) för den levererades i SL-rött, flyttades till Kalmar och sedan till Uppland.

Vilka Setraleder var levererade till Uppland? Är det bara 5910-5911?

//Jacob

Visst först stockholm sedan kalmar, och nu här. Jag menade närmast att dessa ska rulla på Enköping och Västerås under ettårs avtalet. Sedan kan jag ju misstänka att dessa var tänkta för Uppland när ordern kom till Setra. Emellertid tappade man trafik 2003 vilket isåfall skulle motivera att de blev röda i stället. Ren spekulation, men inte utan en viss logik.

//Jocke

Jocke Selling

Citat från: Muk skrivet 16 juni 2011, 09:47:57 AM
Trevliga bilder! Jag har inte själv hunnit se mer med egna ögon än att Kristian Larsson trafikerar Knivsta och att uppställningen vid Knivsta Buss är tom.

Tack.
Noterade från tåget att det var öde på Knivstabuss gårdsplan.