Röda vagnar på Blåbusslinje 670...

Startat av Ulf Berlin, 26 september 2007, 22:16:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...är inte ofta man ser,och definitivt inte en f.d. Råstavagn.
(Eller är vagnen flyttad till Täby,för Råsta kör väl inte till Vaxholm?)
Hur som helst ser vi här Busslink 3864 som just har lämnat
Söderhamnsplan i Vaxholm 21 september 17.00/Ulf

Fredde

Har för mig att det sagts tidigare att man bytt lite bussar mellan dessa områden.

Vilken typ av blåa vagnar brukar rulla på denna linje annars? B9S?

/Fredde


Fredde

Asså, en hederlig Säffle! Hade mina aningar  ;)

/Fredde

Fredrik Gelin

Citat från: Ulf Berlin skrivet 26 september 2007, 22:16:21 PM
...är inte ofta man ser,och definitivt inte en f.d. Råstavagn.
(Eller är vagnen flyttad till Täby,för Råsta kör väl inte till Vaxholm?)
Hur som helst ser vi här Busslink 3864 som just har lämnat
Söderhamnsplan i Vaxholm 21 september 17.00/Ulf


3864 hör numera hemma i Täby som kör ett flertal avgångar på 670 med röda bussar som förstärkning, främst på morgonen.
Det vanliga annars är som Patrik visade gamla hederliga Säffleleder.
Men eftersom 670 är en blåbusslinje kan det förekomma även Vegor och blåa B9:or på linjen emellanåt...
//Fredrik

Ersa

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 27 september 2007, 07:29:05 AM
Men eftersom 670 är en blåbusslinje kan det förekomma även Vegor och blåa B9:or på linjen emellanåt...
//Fredrik

Vegorna går mest på 670 under dagtid har jag för mig. Det var så förr iaf då dessa var upplåsta till 640/676 under rusningarna. Detta kan ju ha ändrats nu när Norrtälje (tyvärr) fått in blåa B9S att susa fram på motorvägen med.
Jag vidhåller fortfarande att Norrtälje bör lacka om sådär 5 Vegor till rött för att kunna köra 625:or och annat rött med dem, men även extra på 670/676.

Fredrik Gelin

Tidigare somrar har det rullat Vegor på 670, men då har det berott på bytlån av ledvagnar mellan Täby och Norrtälje.
Numera kör både Täby och Norrtälje Vegor på 670 på enstaka avgångar, 08:20 och 14:50 från Vaxholm till Stockholm är exempel på sådana.

Fredde

CitatDetta kan ju ha ändrats nu när Norrtälje (tyvärr) fått in blåa B9S att susa fram på motorvägen med.

Hur många B9S har man fått då?

/Fredde

Walter

Tidigare (innan Råsta) fanns 6648 och 6649. Om man sedan fått några av dom nya B9S tror jag inte men inget är omöjligt.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ted Selander

Citat från: Walter skrivet 27 september 2007, 10:54:09 AM
Tidigare (innan Råsta) fanns 6648 och 6649. Om man sedan fått några av dom nya B9S tror jag inte men inget är omöjligt.

Stämmer, 6648-49 är Norrtälje trogna. De nya B9S är i Råsta för linje 179.

/Ted