Rätt buss! Fråga + usel bild

Startat av Jacob, 04 maj 2011, 19:32:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Stötte på denna vid Ekonomikumparken på Valborg, stod "ta rätt buss till Stockholm". Den var inredd med soffa och fåtöljer. Någon som vet vad den används till och vem som äger den?
Det är fd Swebus/Nobina 3816, reg.nr KPU 255. Såg nu när jag öppnade bilden på datorn att den är usel, men jag lägger ut den ändå..



//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Christer K

Från Transportstyrelsen finns följande uppgifter
Ägare/Brukare
Namn: RÄTTBUSS AB 
Adress: BÅGSPÄNNARVÄGEN 11
Postnr: 125 30 Förvärvsdatum: 2011-01-03
Ort: ÄLVSJÖ

Nu är bussen avställd.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Jacob

Jaha, antar att den var avställd på Valborg då.. eller är den avställd nyligen?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Muk

Om du var i samma skick som övriga personer i ekonomikumparken på valborg så kan jag gissa varför bilden är lite suddig.  ;D

Förövrigt verkar Rättbuss vara ett ungt bolag i alla bemärkelser. http://www.facebook.com/RattBuss

Bussmicke

Citat från: Muk skrivet 04 maj 2011, 20:35:03 PM
Om du var i samma skick som övriga personer i ekonomikumparken på valborg så kan jag gissa varför bilden är lite suddig.  ;D

Hehehehehe
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Citat från: Muk skrivet 04 maj 2011, 20:35:03 PM
Om du var i samma skick som övriga personer i ekonomikumparken på valborg så kan jag gissa varför bilden är lite suddig.  ;D
Förövrigt verkar Rättbuss vara ett ungt bolag i alla bemärkelser. http://www.facebook.com/RattBuss

Jo jag såg facebooksidan nyss :P och nja, jag var påväg till jobbet när bilden togs ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Jacob A skrivet 04 maj 2011, 20:14:51 PM
Jaha, antar att den var avställd på Valborg då.. eller är den avställd nyligen?

Den ställdes av i förrgår, dvs den 2 maj 2011.

https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Marc

Nej, inte skötsamt alls...
Den befann sig i Stockholm under 1a maj för ett partis räkning (V).
Innanför miljözonen (vilket denna ej får) och med en längd överskridande det tillåtna rörde den sig i området runt Kungsträdgården...

Jacob

Då tar jag tillbaka det jag sa! tur att de representerade vänsterpartiet då ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussföraren

Citat från: Marc skrivet 04 maj 2011, 21:31:36 PM
Nej, inte skötsamt alls...
Den befann sig i Stockholm under 1a maj för ett partis räkning (V).
Innanför miljözonen (vilket denna ej får) och med en längd överskridande det tillåtna rörde den sig i området runt Kungsträdgården...

Nu vet vi ju bägge två  ;) att både du och jag förmodligen vid ett flertal gånger kört både för gamla och för långa bussar inom stadens hank o stör, och det för ett stort o seriöst företag så detta är väl egentligen inget att hänga upp sig på, det förekommer, har alltid förekommit och kommer alltid att förekomma.

RättBuss

Hej!
RättBuss körs på bränslet EcoPar, som gör att även denna typ av fordon får köra i miljözon.
Vad gäller längden hade vi pratat med polisen innan, och hade alltså tillstånd att köra den aktuella vägen.

MVH / Peter Oijens, Projektledare RättBuss AB

Tonniiie

Citat från: RättBuss skrivet 10 maj 2011, 10:12:00 AM
Hej!
RättBuss körs på bränslet EcoPar, som gör att även denna typ av fordon får köra i miljözon.
Vad gäller längden hade vi pratat med polisen innan, och hade alltså tillstånd att köra den aktuella vägen.

MVH / Peter Oijens, Projektledare RättBuss AB

Var har du de uppgifterna ifrån att man får lova att köra på EcoPar i Stockholms miljözoner?

MVH (undrande) Tonnie S

Mats Karlsson

Citat från: Tonnie skrivet 10 maj 2011, 14:45:49 PM
Var har du de uppgifterna ifrån att man får lova att köra på EcoPar i Stockholms miljözoner?

MVH (undrande) Tonnie S
EcoPar är ett syntetbränsle och ingen diesel. Miljözonerna gäller endast dieseldrivna fordon. Därför får man köra in i miljözonerna med etanol, biogas, EcoPar m.fl. utan restriktioner.

Ersa