SWEBUS 4976 till Björknäs

Startat av Bese001, 21 oktober 2010, 21:55:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karsten

Ja, och dessutom är tunnelbanans tyngsta, och mest överbelastade del, just Gullmarsplan-T-centralen. Till det kommer en besvärligare trafiksituation upp till Gullmarsplan, till Slussen är det sällan några problem att komma fram med buss.

Det som däremot gör det intressant att titta på andra ändhållplatser i stan är att Slussenterminalen är överbelastad, och snart ska hela Slussen byggas om.

MrX

Citat från: calken skrivet 24 oktober 2010, 09:47:09 AM
Jag kanske missuppfattar allting, men personligen så tycker jag att det låter som en dålig idé att flytta Nacka/Värmdös trafik till Gullmarsplan.

Protesterna skulle bli massivia, se bara vad som hände när man föreslog att Saltsjöbanan skulle dras dit... Och dessutom så skulle det bli ohyggligt trångt!



Det var en missuppfattning ja, kunde kanske ha varit lite tydligare där med att vissa linjer skulle kunna gå till Gullmarsplan. Det finns ju säkert många resenärer som skulle tjäna på det. Nu när vi diskuterar huruvida den höga expressbussen kan ta sig fram överallt kan det ju vara intressant att sätta de på någon slags Gullmarsplanlinje dit den garanterat kan ta sig.

Nej jösses, tro inte att jag förespråkar all trafik till Gullmarsplan! Vilket kaos det skulle bli för att inte tala om trängseln på tunnelbanan. Det är redan nu trångt på terminalen, Tyresöbussar, Handenbussar, Söderortbussar och alla dessa Nynäsbussar som står parkerade till höger och vänster. Att till detta lägga all Nackbussar, nej det skulle ge alla trafikledare i Sverige grått hår på fem minuter.

Peter Öden

Hej !

Vid en koll idag på em. visade det sig att 4976 åter fanns i Gävle.
Regad 2010-10-22 på Nobina Busco/Solna. !!

Mvh Peter Ö

Peter Erret

Citat från: Peter Öden skrivet 24 oktober 2010, 17:46:07 PM
Hej !

Vid en koll idag på em. visade det sig att 4976 åter fanns i Gävle.
Regad 2010-10-22 på Nobina Busco/Solna. !!

Mvh Peter Ö
Man kanske kom på att man vare sig i Björknäs eller Mölnvik kunde ta in den i tvätthallen utan att först bygga om hallen, inte heller kunde bussen servas i Björknäs då den är för hög.  :-X

Bese001

Beklagar den panik och spekulation som mitt grottande i bilregistret orsakade! Nu tycks ju allt vara korrigerat, eller?
Brukar kolla av äldre Nobinor som är på väg bort och blev förvånad när jag såg detta. Det hade dock varit roligt om den inte hade gått att tvätta annat än för hand ute i den begynnande kylan  ;)