SWEBUS 4976 till Björknäs

Startat av Bese001, 21 oktober 2010, 21:55:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bese001

Hej!
Ser i CBR att denna kämpe reggats på Nobina Björknäs 2010-10-19!

Karsten



virtual1

Citat från: Bese001 skrivet 21 oktober 2010, 21:55:39 PM
Hej!
Ser i CBR att denna kämpe reggats på Nobina Björknäs 2010-10-19!

O vad ska Björknäs med den till?????

Ersa


Carl Eric

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 oktober 2010, 00:18:51 AM
Det antar jag att dem som följde debatten i vintras kanske kommer ihåg ;)

Trevligt med gamla Expressbussar, men frågan är var den ska gå? De flesta har ju låggolvskrav...

433/434 kanske?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

homer

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 oktober 2010, 10:22:08 AM
Uppe till diskussion (även med SL) var en permanent trafik typ 433C med gamla expressbussar, det ligger väl inte så långt ifrån att anta att det blivit något av dessa planer, även om det bara bidde en tummetott med tanke på SL:s begränsade budget för utökningar

Den här kärran är väl lite för gammal för att gå i miljözonen

Peter Öden

Hej !

Just 4976 har tillsammans med 4975 stått avställd i Gävle sedan i
mitten på september hos NNT.

Mvh Peter Ö

homer

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 oktober 2010, 16:44:26 PM
Cityterminalen ligger inte i Miljözonen

Men vägen från cityterminalen via blekholmsterrassen gör väl de?

Ulf Berlin

I så fall borde väl inte"syrran"4977 få gå till CT heller(som den gjorde idag på linje 888)?/Ulf

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 oktober 2010, 21:04:37 PM
Japp, men den vägen finns det inget krav att köra :-)
Det går att köra som expressen kör.

Ja, Klarastrandsleden norrifrån går det oerhört bra att dundra in med en icke "miljöbuss" som dessutom är 15 meter lång och saknar all form av boogiaxelmedstyrning. :)

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 oktober 2010, 21:04:37 PM
Japp, men den vägen finns det inget krav att köra :-)
Det går att köra som expressen kör.

Nej, men det är den vägen Björknäs linjer går.

the0fiskis

varför köper man in en sån?
för reserv buss?
den kan ju inte gå på blå buss linjerna(471,474, med flera) för att det är låggolv krav

Knut

Citat från: the0fiskis skrivet 22 oktober 2010, 22:35:37 PM
varför köper man in en sån?
för reserv buss?
den kan ju inte gå på blå buss linjerna(471,474, med flera) för att det är låggolv krav
Den er "billig" i innkjøp.
Den virker.
AC virker
En vagn man har råd med å stående som reserve evt
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Ersa

#14
Citat från: Knut skrivet 22 oktober 2010, 22:47:55 PM
Den er "billig" i innkjøp.
Den virker.
AC virker
En vagn man har råd med å stående som reserve evt

Avskriven och betald, men fungerar ändå väldigt bra. Som Knut skriver fungerar AC:n bra, nästan bättre än i de nya vagnarna och stolarna är väldigt bekväma för resenärerna. Automatlåda passar SL-förarna bra. Skatten samt eventuella reparationer lär vara de största utgifterna.

Min bild i denna tråd är visserligen ett år gammal, men vilket utvändigt skick den var i då syns ju. Även på förarplatsen var det vid fototillfället "nyrenoverat" med nya reglage samt fungerade 1,2W-kontrollampor i varenda liten strömbrytare. Någon hade ansträngt sig ett tag. :)