Vällingby bussterminal den 19 maj 2010 (Busslink och Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 25 maj 2010, 17:20:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



En av Nobina Kallhälls många MAN A78-bussar, vagn 6555, som har blivit av med den vita maskeringen kring linje- och dest.displayen.



En av Nobina Kallhälls f.d. Södertäljevagnar, vagn 6518, på en ledbusstur på linje 518. Har alla MAN-ledbussarna i serien 6513-6518 flyttats från Södertälje till Kallhäll? Om jag minns rätt så levererades 6501-6512 ursprungligen till Kallhäll.



Nobina 4686 tillhör numera Lunda. Enligt mina anteckningar levererades den ursprungligen till Swebus Märsta och placerades i Vallentuna tillsammans med systervagnen 4685. Jag vet inte om den var stationerad någon annanstans mellan Märsta/Vallentuna- och Lunda-tiden.



Det här måste vara en av Nobina Kallhälls äldsta vagnar i trafik. Jag visste inte att dessa f.d. Göteborgare fortfarande fanns kvar i trafik. Utöver 4289 finns/har även 4282 funnits hos Nobina Kallhäll. Här ser vi 4289 på en korttur på 541:an mellan Vällingby och Backlura.



Den enda busslinjen i Vällingby som Busslink trafikerar är stomlinje 179. Huvudsakligen trafikeras linjen av blå Volvo B9S-vagnar från Råsta, men en och annan röd buss kan tursättas ibland.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.