Vid Örebro resecentrum... (Bilder)

Startat av Patrik, 24 augusti 2009, 22:43:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

















































Och så hälsar en viss herr Spejare på.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Ante

Citat från: Patrik skrivet 24 augusti 2009, 22:43:19 PM


Trevliga bilder!
Men vad har SweEx för passagerare som t.o.m. väntar till chauffören gått ut innan de själva går ut  :D

homer


virtual1

Citat från: Patrik skrivet 24 augusti 2009, 22:43:19 PM


Oj!

Jag vet inte HUR många timmar jag spenderat vid Örebro resecentrum, men det är inte få - o denna har jag aldrig sett ens, nåt som mestadels rullar som beställning eller?

Christer K

Citat från: virtual1 skrivet 24 augusti 2009, 23:54:38 PM
Oj!

Jag vet inte HUR många timmar jag spenderat vid Örebro resecentrum, men det är inte få - o denna har jag aldrig sett ens, nåt som mestadels rullar som beställning eller?

Denna bussen har tidigare endast gått på Glanshammar och Lillkyrka.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Ersa

Citat från: Ante skrivet 24 augusti 2009, 22:45:41 PM
Trevliga bilder!
Men vad har SweEx för passagerare som t.o.m. väntar till chauffören gått ut innan de själva går ut  :D

Ser det bakvänt ut? Nja, det handlar om service vill jag påstå. Visst kan föraren gå ut allra sist, men vem ska då öppna alla fyra bagageluckor och hjälpa till med urlastning? Passagerarna själva ska helst inte behöva dra i handtag till luckor som öppnas på alla möjliga oväntade sätt. På ställen med terminalvärdar samt där avlösaren väntar på att överta bussen är det dock han/hon som sköter om bagaget, samtidigt som föraren kan visera de ombordstigandes biljetter. :)

Broder Trucker

Patrik, snygga bilder från stan! Kul att man inte är ensam örebroare!

Hur gick körningen till odensbacken förra veckan? Mötte dig i mellösa, vinkade men det hann du kanske inte se? Körde en Scania åt Svensk Cater... men snygga bilder

AO

Snygga bilder!
Är det låggolv på Neoplanen? Lär ju vara rena mardrömmen att sitta i den vagnen på en 90-väg i kanske över 20 minuter, tänkte på hur dessa 12 m vagnar och ledvagnar är att åka med i Uppsala.

Ante

Citat från: Verspieder skrivet 25 augusti 2009, 09:44:35 AM
Ser det bakvänt ut? Nja, det handlar om service vill jag påstå. Visst kan föraren gå ut allra sist, men vem ska då öppna alla fyra bagageluckor och hjälpa till med urlastning? Passagerarna själva ska helst inte behöva dra i handtag till luckor som öppnas på alla möjliga oväntade sätt. På ställen med terminalvärdar samt där avlösaren väntar på att överta bussen är det dock han/hon som sköter om bagaget, samtidigt som föraren kan visera de ombordstigandes biljetter. :)

Håller med till 100%! Dock försökte jag peka på att passagerarna ofta gärna ska ut så fort som möjligt ;)

Broder Trucker

Det är låggolv i denna och tvillingvagnen 3198... sitter faktiskt rätt så bra i den och vid nyleverans gick det riktigt bra att åka långt i den. Nu har den blivit till åren och börjat skramla en del. Men en riktigt rar vagn annars! Riktigt snygg!

Vet nån vart den ska ta vägen från och med i höst?

Ersa

Citat från: Ante skrivet 25 augusti 2009, 13:05:00 PM
Håller med till 100%! Dock försökte jag peka på att passagerarna ofta gärna ska ut så fort som möjligt ;)

Ja, de som sitter kvar bältade tills bussen stannat helt är nog lätträknade.

Det finn även gott om påstigande som vill in med både bagage och sig själva, helst innan de avstigande fått gå av samt hämtat ut sina väskor. Ingen standardisering a'la Stockholms tunnelbana här inte.

Patrik

Citat från: Broder Trucker skrivet 25 augusti 2009, 11:52:16 AM
Patrik, snygga bilder från stan! Kul att man inte är ensam örebroare!

Hur gick körningen till odensbacken förra veckan? Mötte dig i mellösa, vinkade men det hann du kanske inte se? Körde en Scania åt Svensk Cater... men snygga bilder

Jorå, det gick bra. Körde dit igår också fast en annan väg.
Jag brukar inte kolla så mycket åt lastbilar, bara bussar. Måste koncentrera mig på att inte köra i diket :P

Men slå på helljusen nästa gång vi möts så ska jag vinka, om det inte är någon annan som kör.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Christer K

Citat från: Broder Trucker skrivet 25 augusti 2009, 13:32:09 PM
Det är låggolv i denna och tvillingvagnen 3198... sitter faktiskt rätt så bra i den och vid nyleverans gick det riktigt bra att åka långt i den. Nu har den blivit till åren och börjat skramla en del. Men en riktigt rar vagn annars! Riktigt snygg!

Vet nån vart den ska ta vägen från och med i höst?

3198 finns inte kvar, utan finns hos ett företag som heter ASSISI CONSULTING AB enl Bil reg. Ägare sedan 20070425 reg.nr på bussen ROB 121.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Christer K skrivet 25 augusti 2009, 21:31:27 PM
3198 finns inte kvar, utan finns hos ett företag som heter ASSISI CONSULTING AB enl Bil reg. Ägare sedan 20070425 reg.nr på bussen ROB 121.

/ Christer K

Jag har en uppgift om att 3198 brann vid Ånnaboda 20 maj 2006.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mustman

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 25 augusti 2009, 22:09:10 PM
Jag har en uppgift om att 3198 brann vid Ånnaboda 20 maj 2006.

Tror det stämmer... en god vän till mig satt på den bussen. Dessa bussar eller i alla fall den som är kvar dyker upp lite då och  då. Sätt den massor denna vecka men inte en enda gång under hela sommaren eller våren.
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."