Svensk Busshistoria - bussdatabasen på nätet

Startat av Ulf Rådeström, 27 juni 2009, 08:57:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Hej!

Tänkte slå ett litet extraslag för min sida på nätet där man kan hitta väldigt mycket - om än inte allt - ännu  :) - i bussväg.

Databasen börjar närma sig 50.000 bussar som rullat eller rullar i Sverige.

Sökning kan ske i databasen antingen via regnr eller ägare i lilla sökrutan som finns framme hela tiden - eller gå in under databas och förfina sökningen med flera inskrivna kriterier samtidigt.

Bara för att bussen inte finns där ena dagen - så kan den finnas där nästa. Databasen uppdateras rätt ofta - ibland varje dag och det kan vara värt att kolla flera gånger.

Ibland finns inte regnr med  - prova då att söka på chassinumret eller karossen eller andra kriterier så kanske du hittar bussen.

Även en del bilder finns - dom kommer upp som en kamerasymbol på dom bussarna som finns bild till - fler kommer till hela tiden.

Och till sist - och kanske det allra viktigaste: ser ni någon buss som som har felaktiga eller ofullständiga uppgifter - eller någon buss ni saknar i databasen - skicka en komplettering till mig så matas den in i databasen så fort jag hinner med.

Komplettera på en buss som redan finns i databasen gör du genom att trycka på +-knappen med komplettera och sedan skriva in vad som skall ändras.

Med vänliga hälsningar och ett stort tack redan till er som skickar in massor av kompletteringar!

Uffe

http://www.svenskbusshistoria.se
info@svenskbusshistoria.se

Peter Rost

#1
Tack för en utmärkt bussdatabas, som jag har haft stor nytta av. :)

/Peter

Fredrik Gelin

Jag ber att få instämma i jubelkören, din databas är nog bland det bästa som hänt oss bussfantaster!
//Fredrik

bussgrabben

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 27 juni 2009, 09:18:24 AM
Jag ber att få instämma i jubelkören, din databas är nog bland det bästa som hänt oss bussfantaster!
//Fredrik

Instämmer helt!

virtual1


Cyklisten

Använder i princip varje dag, det vore svårt att klara sig utan :-X

Ulf Rådeström

Tack för alla komplimanger!

Men utan era uppdateringar och rättelser skulle den inte varit så omfattande som den är.

När ni ser något så skicka in kompletteringen så fort du vill och kan - så kommer den in snart.

Tänk på att man ibland inte alltid hinner läsa alla inlägg här - och därför inte så bra alla gånger att rätta SBH i enskilda inlägg - utan skicka den till mig direkt på info@svenskbusshistoria.se

:)

bjalle

Håller med alla andra här, din databas är ovärderlig Uffe! Fortsätt kämpa på!

homer

Jag är riktigt imponerad över ditt arbete, fortsätt så!!!

Bussmicke

Samma här, Uffe borde få nån form av nobelpris för det där.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

Håller med de tidigare talarna. SBH är ovärderlig när det gäller att kolla upp bussar.

David S

Kan bara stämma in i lovsången.

Keep up the good work. :)

Jan

Bra kompis vill nyttja din databas för all framtid.
I branschen 37 år

Sundås

Det är verkligen bibeln. Keep up the good work. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Stefan P

Hej

Kan bara säga Tack så mycket för att detta uppslagasverk finns.

mvh Stefan P