Swebus för Länstrafiken Skaraborg

Startat av Mikael T Nilsson, 29 december 2008, 09:33:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 januari 2009, 22:15:41 PM
Den har slagits samman med linje 1, som alltså förlängts från Lidköping till Trollhättan och fått fler turer än vad gamla linje 5 hade.


Hej,

Tack för informationen. Ja, det verkade logiskt att slå samman Express 1 och 5 till en linje. Att det blivit fler turer på linje 1 (och att linje 2 tillkommit) förklarar att det kommit en del tillskott till Expressbussflottan i Skaraborg.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredde skrivet 29 december 2008, 12:18:16 PM
Du har ingen bild på den Scania 112 Vanhool som BTA körde med på linje 839? Denna hade en 10 växlad låda via en liten joysik, denna buss har jag åkt ett flertal ggr mellan Kristinehamn-Karlstad på rent et var en boggiebuss Scania som var kort mot idagsläget boggiebussar....


Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 29 december 2008, 16:10:21 PM
Jag har ingen bild på den men du torde avse BTA 77, Swebus 5377 JKY 732 Scania K112TL vH Alizée 310.
Trevlig med bilden på 5388, en annan tidigare BTA-vagn. Den målades sedan om för Swebus Express och slutade sina aktiva dagar som reservbuss i Borås. Som sådan gick den så gott som varje morgon ett tag runt millennieskiftet som förstärkningsbuss Borås-Göteborg.





Hej Fredde och Staffan,

Jag fick just en bild från Magnus Vessla på Scania K112-bussen vi diskuterade. Här kommer den. Bilden visar även att vissa turer på linje 839 vände i Mariestad.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

stiligkrispigt

   
Det slog mig att County Pendel 2 år 1995 måste ha varit reserverad för linje 839, men det var aldrig County shuttle men kördes av Swebus Express. I de gamla Skaraborgs län arbetade dock som län pendeln.

Fredde

Citat från: Norrortsmicke skrivet 02 januari 2009, 19:52:26 PM


Hej Fredde och Staffan,

Jag fick just en bild från Magnus Vessla på Scania K112-bussen vi diskuterade. Här kommer den. Bilden visar även att vissa turer på linje 839 vände i Mariestad.



Tack mvh Fredde