Någon som är arg på swebus;-)

Startat av gubben, 09 juli 2007, 00:43:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gubben

Fick denna hemsida sänd till mej, kul ide men jag tycker  sidan är väldigt osaklig i sin kritik nästan lite barnsligt skriven....
Man skulle kunna tro det är ett barn men det är det dock inte...fast spana in och få en stunds underhållning ;D
www.swebus.biz

Kinslayer


Omni

De va bland det löjligaste jag sett.
Snacka om att själv ställt till det för sig och troligen fått foten, och nu vill ge igen för att han är missnöjd.

Sidan är full av stavfel, faktamissar, tidningsurklipp - som oftast förstorar upp situationer mm.

Han verkar ju inte precis vara felfri själv...kasta sten i glashus heter det väl?


Ersa

Många nya ord att lära sig, som t.ex:
Tarfik, trfikerar, lit, rekvrerar, trfikledning, hellst, avensjuka, brisfälliga, aplåderade, fäljande & dispans.

Frågan är hur länge sidan kommer att få vara ute i denna form, då biz-domänen endast är till för registrerade företag och inte personliga sidor som dessutom använder existerande företagsnamn i domännamnet.

Erling.L

undra om inte sidan e åtalbar faktiskt
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

bjalle

Vad är det för idi**er som håller med att försöka förstöra för andra alltid.
Vart är dagens samhälle på G?

Muk

Sidan ger lite "rättshaverist-vibbar". Hur orkar man lägga ner tid, kraft och pengar på sådant?  :)

Fredde

Jag tycker mest synd om denna personen.  ;D Håller med tidigare inlägg, hur orkar man lägga sin energi på att skapa en sida enbart med detta syftet....  ??? *suckar lätt uppgivet*

/Fredde

bjalle

Citat från: Fredde_J skrivet 09 juli 2007, 11:35:43 AM
Jag tycker mest synd om denna personen.  ;D Håller med tidigare inlägg, hur orkar man lägga sin energi på att skapa en sida enbart med detta syftet....  ??? *suckar lätt uppgivet*

/Fredde

Antagligen en sysslolös person. Här får nog AMS jobba lite ;D ;D

(Snälla se ironin i det jag skrev ovan)

Nico


Citat från: Björn Lövdahl skrivet 09 juli 2007, 11:40:07 AM
Antagligen en sysslolös person. Här får nog AMS jobba lite ;D ;D

(Snälla se ironin i det jag skrev ovan)

Kanske att, ironi eller inte, du prickade mer rätt med den kommentaren än vad du tror... för detta verkar vara en person med lite för mycket fritid.  ;)

I övrigt finns det väl som sagt inte någon större risk för att någon tar den här sidan på allvar utan det märks ganska tydligt att det handlar om någon som anser sig illa behandlad av både arbetsgivare och fack och öser galla utifrån det. I stort verkar sidan bestå av diverse subjektiva åsikter och att personen är en rättshaverist är nog en högst plausibel slutsats. Det enda som jag själv finner mer eller mindre korrekt i alltihop är att jag faktiskt kan hålla med om att Sveriges vägstandard bitvis är ganska usel. Resten som tas upp kan det nog alltid ligga en viss sanning i rent generellt, men då inget av det verkar vara vare sig objektivt uppfattat och förmedlat eller underbyggt med fakta så blir den här sidan något som man i princip bara kan kommentera med orden - jaså, jaha?

Ska väl inte ta upp utformningen/språket då det redan gjorts, men finns ju även andra konstigheter. Under stycket om ekonomi nämns att "det finns kanske lite Gustav Wasa kvar i Dalarnas folk!" Visserligen var ju dalkarlarna delaktiga i det hela (och en del av den gode Gurras övernattningar i Dalarna kan nog ha gett vissa oväntade resultat), men Vasa själv var väl upplänning om jag inte är helt borta så man kanske även bör kolla sin historia innan man börjar dra in den? Det mest [tragi]komiska på hela sidan tycker jag dock kontaktinfon är och jag kan inte låta bil att citera följande från den...

»OBS! Glöm ej att lämna ditt namn och adress samt tel.nr så vi kan kontakta dig för det är ju inte säkert att vi fattar vad du skriver eller vad fotot vill visa, därför vill vi kunna nå dig så vi kan få kompleterande uppgifter.«

Man kan ju inte riktigt säga att han (eller om de verkligen är flera) lever som han lär för själv fattade jag alla gånger inte riktigt vad som skrevs i de redan godkända styckena.  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Staffan Sävenfjord

Citat från: gubben skrivet 09 juli 2007, 13:54:59 PM
killen fick tydligen sparken från swebus därav hatet.....
Får se hur länge han blir kvar på nuvarande bolag...
Fast jag såg man kan inte anklaga honnom för vara anonym han har sitt namn med om det är av misstag eller inte vet ja ej..

Det står ett mycket vanligt namn på sista raden under rubriken Trafiksäkerhet > Saxat/Tarfik. Men det framgår ingenstans att namnet avser den som gjort sidan. Det skulle ju ha kunnat vara någon läsare som skickat in rapporten. Å andra sidan är ju den förarens beteende sådant att det mycket väl kan vara sidomakaren. Att han ringer polisen och säger att han framför en trafikfarlig buss gör ju att han själv kan bli åtalad. I sådant fall skall han naturligtvis stanna bussen.
Han som gjort sidan verkar annars vara noga med att själva vara anonym medan han kräver namn och telefonnummer av dem som skickar in något till den. Bara det visar ju vilken kvalitet det är på hans argumentering.
För övrigt fungerar ingen av bilderna hos mig.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Staffan Sävenfjord

Citat från: gubben skrivet 09 juli 2007, 15:49:24 PM
Bilderna funkar inte för mej heller tror han döpt bilderna fel eller något...
Jo det namnet du ser är namnet på personen,  och han gör ingen hemlighet att det är hans sida heller, på depån han jobbar(KR-trafik)....
Enligt honnom själv  skall han  få Swebus att köpa denna domän för flera miljoner!!!! Tror snarare han kan få stämmning av Swebus

Ja, vi vet ju nu att det är han. Jag tänkte inte på att du visste vem det var. Men det är ju som sagt ett vanligt namn och ingen större fara att avslöja sitt namn då. Vi får väl hoppas nu att inte någon oskyldig Lennart Larsson drabbas och blir svartlistad hos landets bussbolag.
Inte lär han kunna sälja den domänen till Swebus. Det enda de gör är väl att kontakta .biz och begära att de stänger sidan. Hade han lyckats registrera www.swebus.nu,www.swebus.com eller www.swebus.org hade han väl haft en viss chans. Men de båda första pekar redan på swebus.se och den senare går till en site med länkar till olika researrangörer.
En stämning tror jag inte Swebus lyckas med eftersom det krävs rätt mycket för att det skall anses som förtal av ett företag. Det finns visserligen ett par personer som är utpekade och kan föra talan, men Swebus som företag lär rimligen inte kunna göra det. Däremot borde de lätt kunna få sidan stängd.
Mest tycker jag synd om killen. Att bli så hatiskt inställd till något måste ju betyda att han inte mår bra.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Fredde

Verkar som snubben uppdaterat sidan nu med.. Verkar vara lång ilska på en säkert fd arbgivare..

//Fredde

gubben

ja fast det verkar vara samma text, anorlunda utseende samt att  bilderna funkar nu.....
Får nog komma med mera saklig kritik om det skall tas på allvar....

Johan Hansson

Är han medlem på Busssnack så kanske det kan vara ide att porta honom.
Han verkar vara lite knäpp.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.