Huvudmeny

Nattautoproblem

Startat av Peter Erret, 03 oktober 2008, 18:26:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karsten

Citat från: yngrot skrivet 05 oktober 2008, 12:04:38 PM
Nepp om det inte är gjort nyss jag kör inte inne i stan sen 2002.  Har ni det på era MAN??

Jodå, en av knapparna på höger sida om ratten.

Ersa

På de av Polarbuss beställda Scania OmniCity-leder sitter denna omtalade knapp på vänster panel, men ännu längre bak. Dvs den skulle hamna till vänster utanför Errets bilder. Dessutom är den tydligt märkt "Avstängning dörrautomatik". Jag tycker det verkar som en bättre placering.

Andy

Citat från: Karsten skrivet 04 oktober 2008, 13:37:10 PM
Helt enkelt kopplar man bort dörrautomatiken (fotoceller m.m.) och bakdörrarna blir helt "manuellt" styrda. Klämmande kanten fungerar dock ändå, så visst f-n går det att ta sig in om man bara vill och vet hur..

När jag provade nattautofunktionen på någon 8500, vill jag minnas att dörren inte gick upp igen om något kom ikläm (läs: min fot). Dock pep det ordentligt på förarplatsen. Fast jag kan ju minnas fel. Det var ett tag sen.

yngrot

Kan ju vara att kännande kanten inte funka riktigt som den skulle vilket händer då och då.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina