Sommarbilder från Skåne

Startat av Marc, 15 juli 2008, 18:23:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Genom den trevliga respons jag fick på bilderna jag lade ut tidigare i helgen, så kommer här ytterligare ett par Skånemiljöer. Försöker undvika LANDet Skånes större KRONbyar, därifrån kommer det ändå stora del skördar!

Istället ger vi oss ut på landsbygden...


Första stoppet på min resa (efter en frukost räkmacka på m/s Aurora av Helsingborg) blev i Höganäs. Vackert område, ångrar att jag inte hade tid att hoppa av i Viken/Fortet och ta några miljöbilder där.


Vidare norrut längs kustlinjen kommer man efter ett tag till Vejbystrand, dit stadsbussarna från Ängelholm kan ta en. Här en bild genom en regnig framruta i bussen på väg till...


Torekov! Längst ut på Bjärehalvön, där båten mot Hallands Väderö går. Tyvärr är buss/båt-anslutningarna totalt obefintliga!


Övernattade på resan gjorde jag på Ven-Turistgården, inte långt därifrån bodde även en av Orusttrafikens Venbussar. För övrigt den B6a som diskuterades nyligen.


Den ordinarie Venbussen på morgonturen ner till m/s Stjerneborg i Bäckviken.


Okej då, för de vackra blommornas skull kommer här en bild från Landskronas stadstrafik. :)


Njuta av morgonsolen kan man göra utanför Knutpunkten i Helsingborg!


Åter ut på vackra landet...
Här möter vi en Skåneexpress6 strax utanför Dalby.


Torna Hällestad Surapilsvägen (vändplan för 161an), kan det bli vackrare?


Skåne är inte bara fält och odlingar, här bjuds även på lövskog utanför Veberöd.


En hemsk stadsbild...men fotografen hade väl något annat vackert i sikte... ::)


Anslutningsbussen till Bornholmstrafikkens Rønnebåt ankommer Ystads hamn.


Sista bilden, minutrarna innan regnet började falla, kommer från Sveriges sydligaste punkt, Smygehuk. Nyligen såg vi ju grabbarna som gjorde Norrland och Karesuando, vad blir östligaste resp. västligaste busshållplatsen!? ;)




buss-tobbe


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ronni Svensson

Hej
Det er gode billeder du har taget

Camilla

kan bara hålla med att bilderna var fina

Simon Bertilsson

Trevligt trevligt!   :D

Som vanligt gäller bifogande av namn och telefonnummer för Ystadsbilden.  ;)

Jeppe Hagelbäck


homer

Antar Marcs utmaning om östligaste resp. västligaste hållplats genom att gissa på

1. Haparanda torg som den östligaste
2. Smögen busstation som den västligaste

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Marc


Patrik

Citat från: homer skrivet 15 juli 2008, 23:00:34 PM
Antar Marcs utmaning om östligaste resp. västligaste hållplats genom att gissa på

1. Haparanda torg som den östligaste
2. Smögen busstation som den västligaste

Torg?  :o

Nädu, Haparanda har ju en busstation.
Ska man vara petnoga så ligger Stationsgatan Statt i Haparanda några meter östligare än busstationen.

Zella

Skånebilder går alltid hem  :D

Niclas Rosenius



    Härliga bilder som vanligt när du är i farten, Marc.

   //Niclas

homer

Citat från: Patrik skrivet 16 juli 2008, 07:33:48 AM
Torg?  :o

Nädu, Haparanda har ju en busstation.
Ska man vara petnoga så ligger Stationsgatan Statt i Haparanda några meter östligare än busstationen.

Men hpl torget ligger längre österut än stationen, eller är jag helt ute och cyklar?

Patrik

Citat från: homer skrivet 16 juli 2008, 11:32:24 AM
Men hpl torget ligger längre österut än stationen, eller är jag helt ute och cyklar?

Jag hittar inte ens någon hållplats som heter Torget.