Busstrafiken på Ven

Startat av Cyklisten, 11 juni 2008, 19:11:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickardo

Trevliga bilder!

Har själv haft tankar på att åka till Hven och både cykla och åka buss men du hann före.. ;D

Det får bli lite senare i sommar när jag har mer tid.

Mvh Rickardo

Jeppe Hagelbäck

Trevliga bilder!
"Gunnar" är underentreprenör åt Orusttrafiken.
Setran är Gunnars egen, den används för beställningstrafik. Dock är upplägget lite komplext, vilket i princip resulterar i att alla bussarna används till allt. Med Skånetrafikens och Orusttrafikens goda minne...

Johan Hansson

#17
Citat från: Cyklisten skrivet 11 juni 2008, 19:11:18 PM
Igår fick jag äran att besöka den lilla ö väster om Landskrona. Båtresan tog cirka halvtimme, sedan blev det en ungefär dubbelt så lång promenad genom ön. Här kommer några bilder.


Här kommer en större bus, någon slags Volvo B6, körande på Landsvägen åt det motsatta hållet.




Denna bussen var inte på ven när jag var där för ca 2 år sedan.

JAG SÄGER NEJ TILL BRO - MED BRO FÖRSVINNER SKÄRGÅRDEN.

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Åkarns Kalle

Hej jag tycker det är otroligt fin och trevligt på Ven. Det där med traktor och släp tycker jag är roligt när jag var där såg jag en tre sådana jag minns att jag fundera hur det var med yrkestrafiktillstånd nyfiken som jag är gick jag och titta och mycke riktigt satt där ett tillsånd inte för taxi som jag trodde utaför buss föreningen jag var med drog några skämt om att skulle ni kunna ha sådana i Gnarp.

Hur fungerar det med försäkring och säkerhet med sådana måste det vara speciella tillstånd för att bedriva traktor med vagn trafik ? 
får man max köra en viss hastighet med passagerare ?

traktorn på Bilden är reggad på:
Allt om Ven AB
Nämdemansv. 37
260 13 Sankt IBB

mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.