Partybussar AB Vagnar

Startat av Kvarne, 31 maj 2020, 11:07:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

För er information...

Enligt mina noteringar äger nu Partybussar AB samtliga kvarvarande Volvo Säffle fd SL vagnar. Det rör sig alltså om:

Fd SL 4000(H50 5094)          DME664            1977 (Stationerad Sthlm)
Fd SL H3 6332                      DMZ792           1982 (Stationerad i Sthlm, under ombyggnad)
Fd SL H3A 5759                    AZT549            1981 (Stationerad i Sthlm)
Fd SL E1 6998                      DBY698            1981 (PROVVAGN, Volvo B10M55-avkortad, STATIONERAD I GBG FN)
Fd SL H22 6431                   LBY839             1983 (Stationerad i Sthlm)

Utöver detta äger man även:
Fd LLT 106           EFZ692         1987   (Stationerad i GBG?)
Fd LLT116            ASM345        1991   (Hämtas inom kort)

Dessutom ett antal Fd engelska dubbeldäckare som är utlandsreggade.

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Lulebussen

Har de inte LLT 105 som reservdelsbuss också?

Kvarne

#2
Så är tanken, men den verkar inte hämtats än.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

zjbus

Korrigering: enligt Transportstyrelsens fordonsuppgifter ägs DMZ 792 av Demonteringar I Edeby AB, förvärvsdatum 2019-07-18
ASM 345 förvärvades av en privatperson 2020-05-23
Mvh zjbus

Kvarne

#4
Pappren för 6332 är på g att ordnas. Bussen genomgår fn ombyggnad och står hos sin nya ägare: Partybussarna

Privatpersonen är samma person som äger och driver företaget Partybussarna.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

zjbus

#5
Så du menar att DMZ 792 som 2019-07-18 förvärvades av
DEMONTERINGAR I EDEBY AB  LILLSJÖVÄGEN 7
15392 HÖLÖ
nu är på g att skifta ägare till partybussar?

Det kan inte stämma andra fordon som ägs av partybussar, t.ex. AZT 549 är registrerade på
PARTYBUSSAR STHLM AB
BOX 105
17822 EKERÖ
inte en privatperson.

Walter

#6
Finns ingen anledning att tro Kvarne har fel i detta fall. När det gäller fd 6332 har han säkert full koll. Han skriver dessutom att papperna är på gång. 

Allt behöver ju inte vara på samma sätt även i ett företag.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

zjbus

Vad menar du med finns ingen? DMZ 792 är en Volvo B10M60 1982
som varit avställd sedan 2016-05-10 och haft körförbud sedan 2012-10-01
så nog finns fordonet.

Walter

Blev fel skrivet från min sida. Har ändrat inlägget nu.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

zjbus

Ok såg det men det kan väl inte höra till vanligheterna att ett fordon byter ägare från demonteringar till ett bussföretag?

Kvarne

Så här är det:

Partybussarna "räddade" 6332 från skroten. Det stämmer mkt riktigt att skroten övertog fordonet från tidigare ägare men då klev Partybussarna in och köpte loss fordonet av vad jag förstått. Därefter har det varit strul med pappren men det är på G att lösas. 6332 har aldrig fysiskt stått på skroten utan kördes från tidigare uppställningsplats direkt till Partybussarnas tillhåll.

Mao, bara för att det står en sak i registret bör man ha i bakhuvudet att saker och ting kan inträffa och det behöver alltså inte stämma.
För din del ZJ så vill jag vara mycket tydlig med att jag aldrig skulle gå ut med uppgifter jag inte har belägg för. Alltså, det jag skrev i ursprungsinlägget stämmer till 100%.

Citat från: zjbus skrivet 31 maj 2020, 19:29:52 PM

Det kan inte stämma andra fordon som ägs av partybussar, t.ex. AZT 549 är registrerade på
PARTYBUSSAR STHLM AB
BOX 105
17822 EKERÖ
inte en privatperson.

Då bör du också veta att den flotta som står reggad på FÖRETAGET Partybussarna inte innefattar HELA fordonsflottan utan några av fordonen som används är reggade på ägaren av företaget. Ett exempel på detta är just ASM345 samt LHS919(Fd Örebrobuss) som kommer att användas i Göteborg.....

Återigen, upprepar, delger jag uppgifter här är det välgrundade uppgifter som självklart är verifierade mot verkligheten.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Greger Larsson

Citat från: Walter skrivet 31 maj 2020, 19:41:30 PM
*klipp*

Allt behöver ju inte vara på samma sätt även i ett företag.

Uppenbarligen inte och nu verkar myndigheterna fått upp ögonen(kanske med hjälp från media?) för krumbukterna:

https://www.svd.se/studenternas-partybussar-kors-utan-tillstand


Bussmicke

Bra, så kanske det blir ordning på denna lekstuga med regskyltar,
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.