Holmboda - 24 november 2019

Startat av Mikael T Nilsson, 24 november 2019, 13:38:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer en "miljöbild" från Holmboda, den nordligaste ändhållplatsen för linje 520 i Sollentuna. Arriva 7520, sedan i somras tillhörandes Råsta inväntar avgång mot Sollentuna station.



Jag noterade att alla hållplatsskyltar för linje 520 norr om Rotebro stn i riktning mot Holmboda var av 1980-talsmodell medan skyltarna på samma sträcka med riktning Rotebro stn var av 1990-talssnitt.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Oj,det kan inte finnas många sådana skyltar kvar(förrutom i Roslagen)i SL land ;)/Ulf

Nico

Alltid trevligt med ställen som man inte ser så ofta. Holmboda har man ju stått och häckat på ett antal gånger och det ser sig ganska likt ut. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 24 november 2019, 21:32:04 PM
Oj,det kan inte finnas många sådana skyltar kvar(förrutom i Roslagen)i SL land ;)/Ulf

Nej, det borde inte finnas så många skyltar kvar av den här sorten. Förutom dessa och de i Roslagen fanns en skylt kvar i Djursholm för något år sedan. Jag vet inte om skyltmodellen finns kvar någon annanstans. :-)

Citat från: Nico skrivet 25 november 2019, 00:46:09 AM
Alltid trevligt med ställen som man inte ser så ofta. Holmboda har man ju stått och häckat på ett antal gånger och det ser sig ganska likt ut.

Roligt att du uppskattade bilden! :-)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Tommy E

Trevligt, och kul med studier av hållplatsskyltar! Skyltar av den här modellen är än så länge ganska vanliga i glesbygdsområdena på Mälaröarna! :)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Mikael T Nilsson

Citat från: Tommy E skrivet 02 december 2019, 21:02:03 PM
Trevligt, och kul med studier av hållplatsskyltar! Skyltar av den här modellen är än så länge ganska vanliga i glesbygdsområdena på Mälaröarna! :)

Hej,

Roligt att du uppskattade bilderna! :-)

Just det, det har jag sett utmed bl a linje 311/312:s körväg.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.