Keolis 1562 (SL-bild)

Startat av Hasse L, 06 november 2019, 15:37:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Det har varit litet tyst på sistone om 15xx-vagnarna (ex. Jönköping) i SL-trafik. Den här var ny för mig idag, har tidigare sett 1547-48, 1553-54 och 1556. 16 bussar skulle det väl bli? Då passar ju serien 1547-1562 bra - om de är i nummerordning.....


CPY 537.

Gunnar D

Föredömligt färsk bild!
Var själv nära att lägga ut en dagsaktuell bild för en tid sedan men modet svek mig.

Mvh Gunnar

Hasse L

Tack Gunnar!

Noterade 1562 på fyran redan på förmiddagen. Senare, under eftermiddagens slit i tvättstugan, var det lätt att ta en paus när jag beräknat att bussen borde återkomma (efter två varv - man körde väl fyran, senast under 2012, och minns ännu varvtiderna).
Hälsningar
Hasse

Ulf Berlin

Inget inv nummer ovanför dörrarna?/Ulf

Ted Selander

Alltid trevligt att gå ut med kameran en flaggdag!

Bernt Talbrant


DL

Den ser ut att ha kvar Jönköpings typsnitt. Slarvigt att de inte byter till SLs.  :-\ Ska man göra ett jobb ska det göras ordentligt.

Fredrik Klint

Tack för trevlig bild. Dock har jag inte riktigt förstått varför dessa inte åker direkt ner till Göteborg istället för denna triangelflytt men det kanske har med medelåldern att göra.

Bussmicke

Citat från: Fredrik Klint skrivet 08 november 2019, 15:03:09 PM
Tack för trevlig bild. Dock har jag inte riktigt förstått varför dessa inte åker direkt ner till Göteborg istället för denna triangelflytt men det kanske har med medelåldern att göra.
Tanken har slagit mig med.


//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Hasse L

1555 på trean idag, 8/11.
/H

Mikael T Nilsson

Mycket trevligt! Tack för denna bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Hasse L


CPY 332 - Keolis 1551.

Nu går det fortare - åtta av de sexton f.d. Jönköpingsbussarna har setts på stan. Kanske är de fler än så?

Mackan05

Citat från: Fredrik Klint skrivet 08 november 2019, 15:03:09 PM
Tack för trevlig bild. Dock har jag inte riktigt förstått varför dessa inte åker direkt ner till Göteborg istället för denna triangelflytt men det kanske har med medelåldern att göra.

Västtrafik har högre ålderskrav, därför har ju 7195 bland andra skickats ned, då de är yngre.

Mikael T Nilsson

Citat från: Hobgoblin skrivet 06 november 2019, 15:37:51 PM
Det har varit litet tyst på sistone om 15xx-vagnarna (ex. Jönköping) i SL-trafik. Den här var ny för mig idag, har tidigare sett 1547-48, 1553-54 och 1556. 16 bussar skulle det väl bli? Då passar ju serien 1547-1562 bra - om de är i nummerordning.....



Hej,

Jag kan komplettera med mina observationer. Keolis 1552 rullade på 3:an idag...



...liksom 1555.

Alla kanske inte har tagits i trafik än då det fortfarande i SL-trafiken syns 71xx-vagnar som ska flyttas till Göteborg.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.