Ny generation Scania citywide

Startat av homer, 17 oktober 2019, 15:30:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 31 oktober 2019, 11:17:32 AM
Läser man pressmeddelandena som gick ut i samband med introduktionen, som finns att läsa och ladda ner på Scanias hemsida står det följande:
"Scania today presents its new generation buses for city and suburban operations."

https://www.scania.com/group/en/wp-content/uploads/sites/2/2019/10/scania-unveils-new-generation-city-and-suburban-range-191017.pdf


Skall även förtydliga mitt förra inlägg lite. Suburban togs fram som en klass2-buss byggd i stål vilket gör den mer hållfast än lättmetallmodellerna i klass1, och därmed uppfyller de nya regler om överrullning som kom för ett par år sedan.

Uffe

ja kan ju iof betyda att den här nya modellen kommer i en lågentre version och att den modell som heter Suburban LE också kommer vara kvar

CW66

Citat från: homer skrivet 31 oktober 2019, 17:00:04 PM
ja kan ju iof betyda att den här nya modellen kommer i en lågentre version och att den modell som heter Suburban LE också kommer vara kvar

Förstår inte vad du menar riktigt. Men hela modellprogrammet blir förnyat vad gäller stads och förortsbussar - så även Suburban-modellen.

homer

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 01 november 2019, 20:23:40 PM
Förstår inte vad du menar riktigt. Men hela modellprogrammet blir förnyat vad gäller stads och förortsbussar - så även Suburban-modellen.

ok. då vet vi. jag trodde suburuban skulle vara kvar som idag och den nya generationen skulle ersätta alla gamla versioner av citywide. blir rörigt med alla begrep :P

CW66

Citat från: homer skrivet 01 november 2019, 20:58:50 PM
ok. då vet vi. jag trodde suburuban skulle vara kvar som idag och den nya generationen skulle ersätta alla gamla versioner av citywide. blir rörigt med alla begrep :P

hmm...jag tyckte det var rätt klart i Scanias PM - "City and suburban buses" - kan ju inte vara mycket annat än som de just säger - alltså inkluderat Suburban-modellen.
Oavsett vilket så skall det bli intressant när resten av modellerna släpps. De har ju i nuläget börjat med elbussen - och kommer väl nästa år att släppa vidare modeller kan man gissa

U.

homer

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 02 november 2019, 16:44:35 PM
hmm...jag tyckte det var rätt klart i Scanias PM - "City and suburban buses" - kan ju inte vara mycket annat än som de just säger - alltså inkluderat Suburban-modellen.
Oavsett vilket så skall det bli intressant när resten av modellerna släpps. De har ju i nuläget börjat med elbussen - och kommer väl nästa år att släppa vidare modeller kan man gissa

U.

Jag tolkar iof. "suburban buses" som förortsbussar och inte specifikt den modell som Scania kallar suburban LE, alltså alla dom bussar som idag bara heter citywide både låggolv och lågentre

CW66

Du får väl tolka det som du vill - men fakta kvarstår. Jag vet inte vad du vill få fram i din diskussion egentligen.
Scania säger klart och tydligt att de förnyar hela sitt modellprogram på stads och förortsbussar, så jag vet inte riktigt vad du hoppas på eller vill få fram faktiskt....