F.d. Malmöit på irrvägar...

Startat av virtual1, 09 juli 2019, 19:04:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Intressant, var det någon som tipsade?
Det borde ju inte ta över två månader för Transportstyrelsen att notera påställningen i Fordonsregistret tycker jag.
Den nuvarande operatören verkar ha kört IKEA-trafiken åtminstone sedan i maj, hur lång tid tar det att få ett trafiktillstånd förutsatt att man uppfyller kraven för detta?

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 16 augusti 2019, 08:01:51 AM
Intressant, var det någon som tipsade?
Det borde ju inte ta över två månader för Transportstyrelsen att notera påställningen i Fordonsregistret tycker jag.
Den nuvarande operatören verkar ha kört IKEA-trafiken åtminstone sedan i maj, hur lång tid tar det att få ett trafiktillstånd förutsatt att man uppfyller kraven för detta?

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Är det inte Adelsö Buss längre?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Det vet jag inte, men åtminstone sedan i maj har det inte varit deras bussar som rullat där.
Om jag förstått föregående skribenter rätt verkar det vara bussar skrivna på Hölö som rullar på linjen.
Gissningsvis blev deras Volvo som rullat där tidigare för gammal för miljözonen och då är det ju billigt att ersätta den med gamla gasbussar som liksom etanolbussar har fördelen att de inte har någon bortre åldersgräns för miljözonen.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Fredde

Nu verkar denna ha ersatts, de senaste dagarna har jag bara sett DBA210 rulla på IKEA-linjen.
Denna buss har fortfarande sin Västtrafikdesign med leksaksranden på sidan... :)