Huvudmeny

Små SL depåer

Startat av Stefan P, 17 januari 2009, 11:16:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Jag vet det finns stora SL från 50 bussar och uppåt.
Men finns det små depåer eller uppställningplatser för 5 bussar och neråt och var finns de?

mvh Stefan P

Fredde

En av de minsta är väl Busslinks (i Linanäs?) på Ljusterö, om jag inte tar helt fel, med 2-3 bussar...


Roland Hn

Stavsnäs senare Ramsmora på Värmdö.  Elmsta 3 eller 4 bussar, Rimbo, Hallstavik. Hur många bussar son var placerade där kommer jag inte ihåg, men det var runt 4 eller 5 bussar. Sedan fanns Rådmansö 1 buss Blidö 1 buss Vätö 1 buss. Sedan kan man tänka sig vad som döljer sig bakom hållplatsnamnen Djurö garaget, Singö garaget. De två sistnämda nerlagda sedan länge. Däremot ögaragen i roslagen fanns kvar på 70talet.
Roland?

Yujin Zhang

Rindö har väl en buss uppställd vid Rindö Smedja?

Fredde

CitatStavsnäs senare Ramsmora på Värmdö.

Det är ca 10 bussar där och inte under 5.

Sen har vi ju Tynningö. Bussen är inte SL-målad(?)men kör SL-linje 689.


JDS

Citat från: Fredde_J skrivet 18 januari 2009, 00:22:18 AM
Det är ca 10 bussar där och inte under 5.

Sen har vi ju Tynningö. Bussen är inte SL-målad(?)men kör SL-linje 689.



Djurgårdsfärjan är mer SL-linje än 689:an är... men visst, den har i alla fall ett nummer!

Camilla

Är saltarö uppställning plats borta nu för där stog det ju tre bussar förut.

Ivo

Citat från: Camilla skrivet 18 januari 2009, 00:35:45 AM
Är saltarö uppställning plats borta nu för där stog det ju tre bussar förut.


Uppställningen vid Saltarö gård försvann när Swebus tog över trafiken 2002 Älvsby blev då den depå man placerade bussarna.
Ivo

Simon Bertilsson

Citat från: JDS skrivet 18 januari 2009, 00:25:57 AM
Djurgårdsfärjan är mer SL-linje än 689:an är... men visst, den har i alla fall ett nummer!

Kan inte hitta den linjen på SL's hemsida. Vad är det för en linje?

Karsten

Citat från: Ivo skrivet 18 januari 2009, 01:01:52 AM
Uppställningen vid Saltarö gård försvann när Swebus tog över trafiken 2002 Älvsby blev då den depå man placerade bussarna.

Nej, i alla fall 2003 var Saltarö kvar som uppställningsplats. Swebus 1853, 1862 och 5790 var placerade där. 2004 var Saltarögaraget dock historia.


Börje

Citat från: Fredde_J skrivet 18 januari 2009, 00:22:18 AM
Det är ca 10 bussar där och inte under 5.

Det är väl snarare 15 vagnar i Ramsmora. I så fall är ju Älvsby på Värmdön mindre med cirka 8 vagnar (rätta mig om jag har fel).

Citat från: Karsten skrivet 18 januari 2009, 01:11:08 AM
Nej, i alla fall 2003 var Saltarö kvar som uppställningsplats. Swebus 1853, 1862 och 5790 var placerade där. 2004 var Saltarögaraget dock historia.

Den här bilden tog jag första och sista gången jag jag jobbade på Saltarögaraget. Det var 11/7-05. Till hösten 2005 lades garaget ner om jag kommer ihåg rätt.



Camilla

Citat från: Börje skrivet 18 januari 2009, 01:26:37 AM
Det är väl snarare 15 vagnar i Ramsmora. I så fall är ju Älvsby på Värmdön mindre med cirka 8 vagnar (rätta mig om jag har fel).

Den här bilden tog jag första och sista gången jag jag jobbade på Saltarögaraget. Det var 11/7-05. Till hösten 2005 lades garaget ner om jag kommer ihåg rätt.



Tack!! För jag viste inte att saltrö var hisoria för jag är inte i dom krokarna nu mer

Fredde

Vart i Saltarö-krokarna låg garaget?


Niclas Wennerlid

Bakom Saltarö gård.

// Niclas