Tidtabellsskifte i Västra Götaland juni 2022

Startat av VästSverige, 24 maj 2022, 05:18:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

VästSverige

Nu ändrar dem flesta linjer tidtabell.
RONDEN försvinner.

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Busse

En del förändringar i trafiken i Härryda. Bl.a blir det stadstrafik i Mölnlycke med elbussar. Det blir mindre turtäthet på 611 framförallt på helger. 612 flygplatspendeln kommer att gå via Härryda kyrka och var 20 min istället för kvarts trafik. Nya bussar iom avtalsbytet. Läs mer på https://www.harryda.se/trafikvagarochresor/resor/kollektivtrafik/forandradebusslinjer.4.6b6068ff180580f74485718e.html


Busse

Hmm kan tycka att 601 till Benareby och 611 till Bråta industriområde borde vara med Mölnlycke kartan

Ulf Berlin

Tack för kartorna :)
Mycket förvånande att varesig linje 1 eller 7 körs via Resecentrum i Borås :(
"SÄS"i Borås antar jag står för SödraÄlvsborgsSjukhus?/Ulf

yngrot

Linje 1 kommer i framtiden köra via Resecentrum. Detta händer när Nybron är gjort.
SÄS är mycket riktigt Södra Älvsborgs sjukhus
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Erling.L

Ändrade hpl lägen i Angered för L40 148 178 samt 401

L73 förlorar sina a o b varianter o för ändrad körväg

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

A och B är väl bara vänster och höger varv?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erling.L

Ja men den ska inte gå så längre.
Utan börja som motsols o sedan vända o köra tillbaka
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bernt Talbrant

Ulf B:
Södra torget har ju varit navet i stadstrafiken i Borås fram tills detta nyligen började byggas om. Därför har nästan alla stadslinjer sammanstrålat där. Många av linjerna trafikerar resecentrum men som sagt inte alla. När Södra torget är klart kommer de linjer som gick där förut att komma tillbaka utom nr 2 och 6. Dessa fortsätter ha sin hållplats vid Söderbro även då med några hundra meter till torget. Som yngrot skrev kommer sannolikt linje 1 och även 7 att läggas om till att gå via resecentrum när man byggt om Nybron över Viskan, något som planeras ske under nästa år. Den enda linjen som då skulle trafikera centrum och Allégatan blir då den tilltänkta nya linje 9.

VästSverige

L9 sträcka?

Och det är nått som stör mig stadstrafik kan väl vara i nummer ordning.

Ulf Berlin

Tack för svaren om Borås.
För mig känns det konstigt att så"stora"linjer som 1 och 7 inte passerar RC redan nu,utan resande t/fr dessa linjer
får gå eller byta för att komma till stationen för vidare färder.../Ulf

VästSverige

Bussmicke inte bara en linje kommer gå där L2 och L6 försvinner inget annat är beslutet.