Då jag anar att det ändå fortfarande verkar finnas ett visst intresse för årskrönikor har jag snabbt pusslat ihop just en sådan. På grund av pandemin har jag rest ytterst lite utanför mitt eget län, därför varnar jag både i rubrik och ingress för att det endast är SL-fordon som utgör motiven. Som vanligt går det bra att klicka på bilderna för att få dem i bättre upplösning.
Januari - I januari fotograferade jag ytterst sporadiskt, men jag hade anledning att befinna mig i Orminge centrum när denna buss passerade.
Februari - I början av februari hade vi några riktigt fina vinterdagar. Här ses Keolis 3963 i vinterlandskapet på linjen "ut till landet" från Tumba, linje 729. Senare under året flyttades vagnen till Nyboda.
Mars - Trippla 55xx-vagnar i Skärholmen, varav en på blåbusslinjen 173.
April - De sista 65xx-vagnarna i tjänst hos Nobina var en handfull B9S som togs ur trafik efter vintertidtabellens upphörande till sommaren 2021. Här ses Nobina 6597 några veckor innan pension.
Maj - Äntligen vår och jag hoppade av "min" buss några stationer tidigare en dag för att fotografera den i den kanske kurvigaste hållplatsen som går att hitta i SL-land, nämligen Länsmansvägen i Upplands Väsbys utkant.
Juni - Vi fortsätter på temat "Utstickare hos Nobina Kallhäll", då de utöver den förkrossade majoriteten Volvo 8900 även har en del Citywide, men även ett par 8500-vagnar varav en av dem ses på bild.
Juli - En av juli månads många underbara sommardagar. Mitt i sommarlovet var det inte många påstigna eller avstigande vid Närtuna skola (0).
Augusti - Augusti var inte lika generöst med fina sommardagar (eftersom jag hade förlagt min semester där och då, såklart). Men ibland var det riktigt fint, som här när vi återigen befinner oss någonstans på landsbygden mellan Botkyrka och Nynäshamn.
September - I september fotade jag Keolis 6411 där vägarna ut mot Bullandö börjat bli som allra smalast.
Oktober - Framåt hösten blev fotandet återigen ytterst sparsamt, men en av få bilder jag faktiskt tog var på Keolis 6497 ute i Nacka en fin höstdag.
November - Denna bild på Nobina 3162 räddade mig från att inte ha någonting att visa från november månad över huvudtaget.
December - I slutet av december tog jag mig i kragen och begav mig söderut för att dryga ut samlingen av de få 68xx-vagnar som fortfarande tuffar på i stadstrafiken, här på årets sista helgfria vardag.