SL-trafikledningsfordon

Startat av Nico, 07 december 2021, 16:35:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico

Hej!

Letar bilder på gamla SL-trafikledningsfordon från säg perioden 1995-2005. Framförallt på hur yttre dekor mm. såg ut. I första hand då i utförande motsvarande SL94.

Någon som sitter på något i den vägen eller kan hänvisa?




»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman


Fredrik Gelin

Några bilder från min tid på Busslinks  Radiotrafikledning.

De flesta bilderna är tagna i Hornsberg där de var stationerade sommaren 2004.

V70:n är dock fotograferad på Ljusterö tror jag i samband med linjekännedom där 2006.



Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Nico

Bock och tack för det. Kikade lite på nätet innan, men det som fanns var inte mycket att hurra för. Det här är ju annars ett lite bortglömt område då det ju hör ihop med bussar, men är ju inte bussar.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ola Å

Volvon 8788, pizzabilen från Täby och Råsta, verkar leva sitt liv som privatbil numera, de andra är nog förvandlade till armeringsjärn.

Fredrik Gelin

Så här såg den ut 28/2 2005.
Hur var det Ola, var det denna vi bara fick använda på nåder, eller kom det först med bubblorna?

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

Bubblorna blev långvariga.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa


Nico

Ja, man plockade ju in ett antal s.k. New Beetle... dekorerade som sköldpaddor mm.

CitatVolvon 8788, pizzabilen från Täby och Råsta, verkar leva sitt liv som privatbil numera, de andra är nog förvandlade till armeringsjärn.

Vad det inte en viss forumit, tillika även skiftledare på RTL när det begav sig, som köpte loss någon av 940:orna vid utrangering?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Tror faktiskt tyvärr att jag aldrig fotade Philas fd civila polisbil, som han hade som blåljusförsedd trafikledningsbil vid ersättningstrafiken i början på 00-talet, på den tiden då ersättningstrafiken fungerade. En svart Volvo 850 Turbo om jag minns rätt.
Kanske någon annan har bild på den?

Skalman

Ingen bild, men det torde ha handlat om inv.nr 8768:


Regnr: KYP671
Färg: SVART

Fabrikat: VOLVO L + S70

Årsmodell: 1998
Fordonsslag: PB

Chassinummer: LS5306W1502186

Upplysningar:   

Ägare/Brukare
Namn: BUSSLINK I SVERIGE AB
Adress: BOX 6482
Postnr: 113 82
Förvärvsdatum: 2003-07-22
Ort: STOCKHOLM
 

 
Försäkringsuppgifter

Försäkringsbolag: Trygg-Hansa
Försäkringsdatum: 2003-07-22

 
Fordonsdata

Fordonsstatus: I trafik (1998-06-02)

Antal ägare: 3

Datum för första reg.: 1997-11-12
Producentansvarig: 699065-5216

I trafik första gÂng: 1998-06-02
Yrkesmässig trafik:

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej
Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej

 
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2005-11-01 - 2006-03-31
Senast godkända besiktning: 2005-03-02
Föreläggande: Nej
Körförbud: Nej
Vägmätarställning, km: 126143
   
Skatteuppgifter
Skattepliktigt: Ja
Brukandeförbud: Nej
Årsskatt, kr: 2001
Debitering vid påställning, kr: 0
Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Kreditering vid avställning, kr: 1000
Debiterad avgift, kr: 0
Huvuduppbördsmånad: april
Förfallen skatt/avgift, kr: 0
Skrotningspremie, kr: 700

 
Vägavgift
Vägavgift (kr/år): 0
Betald till och med:

 
Tekniska data

Effekt kW: 176
Antal passagerare: 4
Max släpvagnsvikt: 1600
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1570
Max lastvikt: 350
Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:

Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 205/50R16

Kaross: Polisfordon

Tilläggsinformation

T17C KAROSSERI: 01
T31P MILJÖKLASS 3. KRAVTILLHÖRIGHET M1
AVGASKONTROLLSPECIFIKATION A53/97
T51A SAMMANLAGDA BRUTTOVIKTEN FÖR BIL OCH SLÄPVAGN FÅR HÖGST
UPPGÅ TILL 3530 KG.