Frågar om nya avtalet Lund väst paket 2021

Startat av Buss_Lund, 17 november 2021, 19:35:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss_Lund

Hej
Jag har en fråga om Lund väst paket som nobina fick försätter avtalet som startar i december 2021. Vilken bussarna ska Lund väst paket ska använda och vet ni nån om nobina har köpt in några nya bussarna till nya avtal ? Eller vi ska får vagn från hbg ?
Hoppas ni svarar på den

Walter

Vet inte exakt. Behåller i vart fall många bussar som nu renoverats. Har talats här i andra trådar att det skulle bli en del ledvagnar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss_Lund

Blir det ledvagnar framför nya avtalet? Så 25xx ska stannar kvar ? Eftersom 25xx har inte renoverat än framför Skånetrafiken nya krav bara 79xx och 72xx samt 77xx har renoverat och dem fick orange klädtyg fram där rullstol och barnvagnar plats

Walter

Framför vet jag inte vad du menar med. Många 25-vagnar renoverades när de togs över inför nuvarande trafikstart, dock är det ca 10 som inte blev det och man kan kanske gissa att de inte ska användas framöver eller så renoveras de när övriga serier är klara.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss_Lund

Kan tänka mig det jag har hört att fd transdev nuvarande Nobina 25xx ska flytta till Helsingborg i december men jag vet inte om det kanske 25xx ska får orange tyg men jag vet inte mycket om det. Finns möjlighet 72xx ska använda till inför nya avtalet Lund väst paket i december eftersom flest 72xx har renoverat helt även 77xx har gjort det