Överenhörna kyrka (bussbyte)

Startat av buskörare, 08 november 2021, 08:56:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Så stod det på 670 mot Stockholm idag. Uppenbarligen nått knas med omloppen efter lovet. Men jag har sett minst 1 dubbeldäckare från Norrtälje skylta samma sak. Och under en längre tid, flera veckor. Är det nån destination som blir automatiskt när nått blir fel? Har det setts på andra ställen än norrort?

igel

Om man tar samtliga destinationer i alfabetisk ordning, borde Överenhörna kyrka vara en av de sista. Om inte den sista, då finns det nog en tänkbar risk att den har blivit vald typ dest. -1 eller liknande.

B10M

Det stämmer, Överhörna kyrka är den sista destinationen i SL-trafiken.

Ännu märkligare är att reseplaneraren säger att man ska ta linje 670 mot "Tekniska högskolan via Arninge" (trots att den inte har börjat gå via Arninge ännu). Trodde att reseplaneraren och skyltsystemet fick informationen från samma källa.

buskörare

På Danderydsturerna har det idag stått 670 Danderyds sjukhus via Arninge. I min buss stod det, utöver Överenhörna på utsidan 670 Tekniska högskolan via A på PC'n. Så det får nog info från samma. Däremot har inte Arninge funnits med i hållplatslistan i PC'n. Och nej, vi åker inte via Arninge än.

Ola Å

Vore ju en rätt ball tur att köra, 85 km och nästan 90 minuter körtid.

Ola Å

Jag som varit nästan överallt i Stockholms län måste erkänna att jag inte hade en aning om var Enhörna ligger.

Maven

Både reseplaneraren och BussPC får destinationsskyltning som entreprenören lagt in i Hastus. Om yttre skylt på bussen inte stämmer med displayen på BussPC så beror det däremot på att texterna i skyltarna inte är ihopparade med rätt skyltkod, vilket ligger på SL:s eller någon av deras IT-leverantörers ansvar.

Ersa

Tråkigt att se det genom åren rätt stabila och regelbundet uppdaterade PC-systemets skyltning numera drabbas av både rena oavsiktliga fel, samt märkliga samarbetssvårigheter gällande uppdateringar/ändringar, nu mot slutet av sin tid. Jag var rätt skeptisk i början över planerna att operatörerna ska stå för hårdvaran och skyltningen, men alla fel och brister nu mot slutet får nog många skeptiker att tänka över sin inställning.

Dock positivt att man faktiskt jobbar på att ta fram uppdateringen om Arninge. Frågan är om man i och med denna uppdatering även (äntligen) lägger till automatiskt omskyltning till "Endast avstigande" på södergående 639 och 676, vilket stått på önskelistan sedan i somras.

buskörare

Ola, du får inte köra ända dit. Det är ju bussbyte på vägen  ;)

Bussmicke

Skyltningen Endast avstigning vill jag inte se. Bara trist. Så är det i Kalmar.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Den skyltningen är rätt nödvändig för att slippa få påstigande, på ställen där påstigning inte ska ske. Du får helt enkelt bege dig hela vägen till Arninge station i framtiden, för att fota södergående linjer med linjenumret skyltat, Micke.  8)

buskörare

#11
670 lär fortsätta lasta på de flesta ställena, folket måste ju komma in till stan.

Ulf Berlin

Enhörna(landet)är den stora halvön Nordväst om Södertälje innan Gripsholmsviken inemot Mariefred börjar./Ulf
https://www.marinetraffic.com/se/ais/home/centerx:17.459/centery:59.255/zoom:12

Ola Å

Imorgon åker jag nog till Enhörna bara för att, lite nyfiken är jag allt. Misstänker att jag inte kommer se Buskörare bakom ratten på en 670 där.

Ersa

Turismen i Enhörna ökar till nya toppnivåer efter SL:s skyltningar!