Tennisbussen Stockholm Open

Startat av Walter, 07 november 2021, 14:38:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

https://www.svenskbusshistoria.se/go/?omni=&id=72614&ref=dosearch&svalue=Gzc27l

Nobina kör en pendel till Stockholm open från Norrmalmstorg med en Scania som jag antar är av den nya modellen av Citywide

Vet inte om det är en demobuss som lånas in, den är i vilket fall stripad för sin nuvarande trafikuppgift.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!


Ashnton

Tre bilder på bussen tagna tidigare idag.





Fototeknisk kritik mottas tacksamt!

Bussmicke

Tyvärr jobbar jag så jag hinner inte åka och fota.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Trevligt initiativ.
Vad har den för nummer hos Nobina,tro?/Ulf

zjbus

Scania CV AB Södertälje registrerad ägare. Förvärvsdatum 2021-10-18 Källa: Transportstyrelsen.

roggek

Ja, det här visar ju klart och tydligt, hur illa det är ställt med innerstadens kollektivtrafiki Stockholm.
Man kanske skulle ha utökat trafiken på linje 54 med en linje 54X som går till Kgl. Tennishallen (och vänder i rondellen vid Södra Hamnvägen/Lidingövägen???)

B10M

Illa ställt vet jag inte, däremot har ju SL-trafiken alltid varit väldigt inflexibla med att anpassa trafiken efter efterfrågan.

buskörare

Man sätter ju in massa extra tåg när det är större evenemang på Tele2/Friends.

Bältes-Assar

Det här är väl en lite finare buss för de som inte vill åka med den vanliga kollektivtrafiken. Bussen är f.ö batteridriven.

B10M

Finare vet jag inte, ser mest ut som att bussen är byggd för att pressa in så många stående som möjligt.

Walter

Citat från: roggek skrivet 08 november 2021, 01:09:48 AM
Ja, det här visar ju klart och tydligt, hur illa det är ställt med innerstadens kollektivtrafiki Stockholm.
Man kanske skulle ha utökat trafiken på linje 54 med en linje 54X som går till Kgl. Tennishallen (och vänder i rondellen vid Södra Hamnvägen/Lidingövägen???)


Jag ser detta mer som ett intitiativ från tävlingen att ge fler möjligheter att åka kollektivt och visa att man försöker göra tävlingen mer hållbar. Det är heller inte i SL intresse att skapa lösningar för privata arrangemang. Sen vet ingen av oss om tävlingen kontaktat SL innan och fått nej eller en hög kostnad för att göra en lösning i deras regi.
Antalet resenärer är nog tämligen lågt.

Citat från: B10M skrivet 08 november 2021, 07:41:21 AM
Finare vet jag inte, ser mest ut som att bussen är byggd för att pressa in så många stående som möjligt.

Man har nog sett en möjlighet att få tag på en tillgänglig buss och Scania får en chans att visa upp sin nya modell.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ulf Berlin

Det tar 10-15 min att gå från T-stn Gärdet till Tennisstadion och denna buss kan ju inte"frakta"alla besökare dit.../Ulf

roggek

Citat från: Ulf Berlin skrivet 08 november 2021, 18:31:32 PM
Det tar 10-15 min att gå från T-stn Gärdet till Tennisstadion och denna buss kan ju inte"frakta"alla besökare dit.../Ulf
Citat från: B10M skrivet 08 november 2021, 07:41:21 AM
Finare vet jag inte, ser mest ut som att bussen är byggd för att pressa in så många stående som möjligt.

Ser mer ut som en ypperlig busstyp att ha på Airside på valfri flygplats för att transportera 27 resenärer från gaten till planet...
Finare folk, jo de åker på Stockholm Open...

homer

Snygg buss, knappt inte sett modellen bakifrån förut, men varför har inte Scania lyckats bygga bort "motorn" längst bak på vänstersidan? Volvo har vad jag vet lyckats med det på sina elbussar