Trafikförändringar i SL-trafiken 2021/2022

Startat av Fritte74, 10 mars 2021, 13:50:34 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

homer

Gustavsberg C-Vattenhjulet-Idrottsvägen-Öhmans väg-Farsta slott-Vårdcentralen-Salixtrappan-Höjdhagen-Östra ekedal- osv... då skulle de finnas en linje i rusningstrafik från både farsta slott och höjdhagen mot stan, i lågtrafik finns det inget större behov av direkttrafik till stockholm i dessa områden, Möjligen att 445 skulle kunna förlängtas till Gustavsberg

elliot

Men vem skulle vilja åka den bussen då? man har 474 i alla fall från Gustavsberg som går mycket fortare och går mer rakt och inte genom hela Gustavsberg plus att det inne i Gustavsberg som typ Farsta slott där det inte är så många resenärer som åker. Åker där typ varje dag max en person som går på bussen.

Enligt mig så funkar 423:an bra som den gör idag och ännu bättre med trafik i lågtrafik och helger.

homer

Från gustavsberg C skulle ingen så klart åka med den till slussen, men den måste starta någonstans och man ska kunna åka från gustavsberg c och åka till farsta slott på morgonen, är några som jobbar vid äldreboendet tex , att boende vid farsta slott skulle få åka ut på motorvägen via lagnö istället för hålludden tror jag ingen skulle ha något emot om bussen gick till slussen eller centralen istället för Medborgarplatsen

Niclas 1987

i Botkyrka  har  inte politikerna  fått det Remis svaret känner en  kompis som bor  i Tullinge  med  politikerna i  Botkyrka har ej fått svar med SLL.    Verkar Som SLL inte kan  något om hur Busstrafiken  / Båt  Trafiken  funkar..

846

Inga förändringar alls för busstrafiken i innerstan?  Det betyder att protesterna mot omläggningen av 55:an och att dess trafik drogs in redan 21.30 - 22.00 inte ledde till något alls.

Lars-Håkan_E

Detta innehåller ju största delen entreprenörernas förslag och förändringen på linje 55 kom väl just därifrån så därför är det inte konstigt att man vidhåller indragningen.

Ulf Berlin

Ang 681 är det ju inget som"hindrar"att den körs som tomtur ut/från 274an och detta kan kanske underlätta turläggningarna.../Ulf

Bussmicke

Ingen verkar intresserad av ändringarna i Tumba och Flemingsberg? Snackas ju Bara om Roslagen här och det var väl inte så mycket.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Det finns gott om inlägg om 400-linjerna i tråden, och dessa går inte i Roslagen. Det är väl bara att börja kommentera om de förändringar i Tumba och Flemmingsberg du vill ha en debatt om.

virtual1

Jag kan prata om föändringarna där Micke ;-) - känns bra att 704:an blir uppdelad och att det blir 10-minuterstrafik på 704:an i rusningen, det kan behövas för passningen med pendeln är inte allltid så klockren där. Känns också vettigt att Visättra/Björnkulla får en vassare kollektivtrafik då det byggs så det knakas där, dock så kan jag som en passus tycka det var hål i huvudet att begränsa antalet körfält över bron till just det området till en i vardera körriktning från två tidigare, vem fasen tänkte till där, då just området växer så det knakar och om några år ska ha 10000-tals nya bostäder/arbetsplatser?

Bussmicke

Konstaterar att gamla linje 724 Huddinge station - Björnkulla kommer tillbaka som linje 712 och 712 äe tredje vaianten som jag kan komma på.
De förra var 712 Huddinge station -Flemingsberg - Tullingeberg och 712 Hallunda - Skarpnäck.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

IvveRivve004

Jag såg också att buss 71 äntligen ska få en ändrad linjesträckning (från Sickla udde ska den gå ungefär samma väg som buss 403 gör idag till Hästhagen), men det som står i skuggan av ändringen är inte riktigt så som jag vill ha det. Där står det att buss 465 förlängas till Jarlaberg och att resenärer från Jarlaberg till Slussen hänvisas till busslinje 443.

Jag tycker att det hade varit bättre om det istället kom en ny busslinje som gick såsom buss 71 gör idag mellan Jarlaberg och Sickla udde men efter Sickla udde sedan gick samma väg som 74:an gör idag (alltså via Hammarby sjöstad, Skanstull och Södra station) och sedan vände vid 74:ans tidigare ändhållplats Krukmakargatan. Buss 74 i sin tur får en ändrad linjesträckning från Skanstull via Gullmarsplan och Sköntorp till Valla torg där den ersätter linje 164.

Bussmicke

Fortfarande obegripligt att 71 inte har ett 400-nummer när den går så Lite i city..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Resenären

Angående 71 och 74 så tror jag att det finns ett behov Sickla Udde via Danvikstull till Slussen varför 71 behövs. Det körs ju en hel del turer i morgontrafiken på bara den sträckan.

Själv tycker jag man borde förlänga 402 till Nacka Strand och Jarlaberg då finns ytterligare en linje från Slussen och trafikbehovet från Forum till Jarlaberg kan lösas utan förlängning av 465

B10M

Citat från: Resenären skrivet 29 mars 2021, 14:38:47 PM
Angående 71 och 74 så tror jag att det finns ett behov Sickla Udde via Danvikstull till Slussen varför 71 behövs. Det körs ju en hel del turer i morgontrafiken på bara den sträckan.
Håller med om det.

Citat från: Resenären skrivet 29 mars 2021, 14:38:47 PM
Själv tycker jag man borde förlänga 402 till Nacka Strand och Jarlaberg då finns ytterligare en linje från Slussen och trafikbehovet från Forum till Jarlaberg kan lösas utan förlängning av 465
Vad ska det vara bra för? 402 tar alldeles för lång tid för att man ska åka den mellan Slussen och Jarlaberg. Med 465 behöver man inte lika lång förlängning och dessutom tomkör de redan nu ofta mellan Nacka strand och Jarlaberg.