SL 7197

Startat av Hasse L, 25 maj 2017, 22:41:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Upptäckte att det är på dagen tio år sedan jag registrerade mig på Bussnack.
Så småningom lyckades jag också lägga ut denna, första bild - som härmed repriseras.


Gunnar D

Tack för denna bild som innehåller så mycket! Ännu några dagar går Värmdöbussarna denna väg och jag hade inte förstånd att dokumentera det!

Mvh Gunnar

Staffan Sävenfjord

Citat från: Hobgoblin skrivet 25 maj 2017, 22:41:04 PM
Upptäckte att det är på dagen tio år sedan jag registrerade mig på Bussnack.

Vi är nog många som registrerade oss här på Bussnack för på dagen tio år sedan. Forumets nya utseende togs i bruk den 24 maj 2007 och denna dag och några efterföljande registrerades alla tidigare medlemmar om från gamla Parsimony. Det är alltså det datumet som står som registreringsdag för dem som var med då.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

HJP

****
Mycket snygg bild, med gamla bron, för Saltsjöbanan, vid Londonviadukten  :)

Bussmicke

Otrolig bild kvalitet.  Vilken film användes?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Hasse L

Citat från: Bussmicke skrivet 28 maj 2017, 23:54:41 PM
Otrolig bild kvalitet.  Vilken film användes?
Kodacrome 64 var den enda som gällde vid denna tid. Nog för att man provade snabbare varianter i vintermörkret, men det blev aldrig detsamma (tyckte jag).

Gunnar D

Citat från: Hobgoblin skrivet 29 maj 2017, 16:55:33 PM
Kodacrome 64 var den enda som gällde vid denna tid. Nog för att man provade snabbare varianter i vintermörkret, men det blev aldrig detsamma (tyckte jag).

När jag ändå är i "rättartagen" ;):

K64 fanns inte vid fototillfället och Kodachrome-X (64 ASA) är det väl knappast. Jag tycker det verkar vara Kodachrome II (25 ASA).

/Gunnar

Hasse L

Ok då, det står bara Kodachrome på diaramen. Ursäkta, Micke!