Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.


virtual1

Är det i princip bara Bliva som kör denna trafik just nu?

Bussmicke

Nja, Bliva kör i Motala - Ödeshög - Mjölby. Stads och Regiontrafik.
Express är det mer Stångåbuss Trafik som kör.
Jag förmodar att Bliva förlorade sin trafik men osäker på om de förlorade även stadsbussarna.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ebermark

Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2020, 09:43:54 AM
Nja, Bliva kör i Motala - Ödeshög - Mjölby. Stads och Regiontrafik.
Express är det mer Stångåbuss Trafik som kör.
Jag förmodar att Bliva förlorade sin trafik men osäker på om de förlorade även stadsbussarna.

Bliva har andra avtal med Östgötatrafiken för majoriteten av sina bussar. Det enda som ingår i detta avtal för Bliva är tre dubbeldäckare och två boggibussar i Motala. Övrig trafik är kvar ytterligare några år.

Lingmerths trafik i Österbymo har för övrigt överförts till Bliva Buss (samma koncern). Bussarna är fortfarande desamma.


Bussmicke

Citat från: Ebermark skrivet 31 januari 2020, 10:11:08 AM
Bliva har andra avtal med Östgötatrafiken för majoriteten av sina bussar. Det enda som ingår i detta avtal för Bliva är tre dubbeldäckare och två boggibussar i Motala. Övrig trafik är kvar ytterligare några år.

Ser man på, kul att de har lite tid kvar då.,

Citat från: Ebermark skrivet 31 januari 2020, 10:11:08 AM
Lingmerths trafik i Österbymo har för övrigt överförts till Bliva Buss (samma koncern). Bussarna är fortfarande desamma.

Så det skedde till slut, när skedde detta och fick de nya nummer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ebermark

Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2020, 10:46:16 AM
Så det skedde till slut, när skedde detta och fick de nya nummer?

Tror det var i december -19. Bussarna är fortfarande reggade på Lingmerths, men ommärkta med Bliva Buss-dekal. Samma nummer fortfarande.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2020, 09:43:54 AM
Nja, Bliva kör i Motala - Ödeshög - Mjölby. Stads och Regiontrafik.
Express är det mer Stångåbuss Trafik som kör.
Jag förmodar att Bliva förlorade sin trafik men osäker på om de förlorade även stadsbussarna.

Fast det är väl inga 90 bussar som Stångåbuss har idag? - måste vara fler aktörer som förlorar trafik.

Ebermark

Citat från: virtual1 skrivet 31 januari 2020, 14:09:14 PM
Fast det är väl inga 90 bussar som Stångåbuss har idag? - måste vara fler aktörer som förlorar trafik.
Stångåbuss har 41 bussar i denna trafik. Ringarums Linjetrafik (som är dotterbolag till Stångåbuss) har 30 bussar. Bliva i sin tur har 5 bussar. In alles alltså 76 bussar. Även Nobina i Norrköping tappar trafik till Grimslövsbuss men först 2022.

Trafiken Grimslövsbuss har vunnit är uppdelat i två avtal med huvudorter i Linköping och Norrköping. Linköpingsavtalet omfattar 49 bussar från 2021 medan Norrköpingsavtalet omfattar 27 bussar från 2021, men ökar till 43 från 2022. Trafiken som tillkommer 2022 körs idag i huvudsak av Nobina i Norrköping. Övrig landsbygdstrafik runt Norrköping som inte omfattas av Grimslövsbuss avtal kommer upphandlas med trafikstart 2022.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lulebussen


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

B10M

Citat från: Bussmicke skrivet 02 februari 2020, 09:10:37 AM
Vilken röra, varför inte allt samtidigt?
Ingen aning men jag tycker att det är bra att man upphandlar avtalen vid olika tidpunkter för det brukar öka chansen att flera olika företag vinner. Se till exempel hur det gick i Göteborg där man upphandlade fem avtal samtidigt och Transdev vann alla.

Fullgasspartid

Citat från: Fullgasspartid skrivet 12 maj 2019, 08:11:08 AM
Efter väldigt lång tid kom besked att SAMBUS får fortsätta på skolbussavtalet till
2020-07-31 pga dom inte är klara med reda ut överklagan.
Blir typ interimavtal

Efter turer av överklaganden så beslutade UL göra om anbudet
och i fredags vart det klart att Mohlins Buss tar över skolpaketet/glesbygdspaketet på 115 bussar från o med 2021-01-01