Buss och två lastbilar kört in i ett borrrör i Silvertunneln.

Startat av ResVille, 11 januari 2012, 12:48:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ResVille

"Plötsligt bara smäller det till och hela framrutan försvinner. Jag går ut och ser ett stort rör som kommer ner i taket och fortsätter ner i asfalten"
Läs mer på DN


Kvarne

Han verkar inte vara SL-klädd....Turistbuss mao..?

Tur att han och övriga inte vart skadade iaf....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

HJP

Citat från: Kvarne skrivet 11 januari 2012, 13:27:14 PM
Han verkar inte vara SL-klädd....Turistbuss mao..?

Tur att han och övriga inte vart skadade iaf....
****
Ja, det var en turistbuss. Föraren uttalade sig P1:s nyheter imorse.
Han var på väg till Cityterminalen för att lasta, när vindrutan plötsligt krossades.

HJP

Staffan Sävenfjord

Citat från: HJP skrivet 11 januari 2012, 13:59:39 PM
****
Ja, det var en turistbuss. Föraren uttalade sig P1:s nyheter imorse.
Han var på väg till Cityterminalen för att lasta, när vindrutan plötsligt krossades.

HJP

Länk här:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=4902005

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)




Carl Eric

Citat från: groenis skrivet 13 januari 2012, 09:49:55 AM
Interbus 529?

/Lennart

Definitivt en Interbus, dock funderar jag på vad den hade gjort söder om stan eftersom att Strömmas garage numera ligger i Frihamnen... Service på Volvo kanske?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Björn Forslund

Citat från: Carl Eric skrivet 13 januari 2012, 13:20:02 PM
Definitivt en Interbus, dock funderar jag på vad den hade gjort söder om stan eftersom att Strömmas garage numera ligger i Frihamnen... Service på Volvo kanske?

Kan de inte haft en körning söder om stan helt enkelt?

TageK

Interbus 529 var det. Hade varit nattparkerad i Huddinge och var på väg inte till körning i Stockholm.

Älvsjöanläggningen har helt lämnats och all verksamhet finns numera i Frihamnen. :)

Peter Elmheden

Sedan blev det ett besök hos Carglass i skärholmen ser jag..

Carl Eric

Citat från: TageK skrivet 13 januari 2012, 15:13:14 PM
Interbus 529 var det. Hade varit nattparkerad i Huddinge och var på väg inte till körning i Stockholm.

Älvsjöanläggningen har helt lämnats och all verksamhet finns numera i Frihamnen. :)

Tack för klargörandet!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!