Var gömmer sig Arriva Märstas CN113A-vagnar?

Startat av Mikey, 17 februari 2011, 22:17:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Nu när jag har fått för mig att börja fotografera bussar så vill jag givetvis ha bilder på våra gamla CN-ledar. Tyvärr verkar de inte alls gå här i Märsta längre utöver linje 582E som körs av urgamla 7070 på mån-tis-tors och fredagsmorgnar. Vid dessa tillfällen har jag tyvärr inte möjligheten att fota, så därför behöver jag er hjälp här på forumet för att lokalisera vagnarna övrig tid. De brukar inte stå vid garaget under rusningstid, så någonstans befinner de väl sig?

Är det någon som skymtat någon av vagnarna (7070, 7076, 7144) någon annanstans? Jag mötte 7144 på E4 utanför Solna en morgon för ett par veckor sedan, så används den vagnen möjligen på linje 565? Jag har även spanat lite i Upplands Väsby under rusningen, men inte lyckats se någon av dem där heller...

* Som en liten bi-fråga har jag inte sett 7081 eller 7164 i trafik heller sedan början på december, rullar de fortfarande?

Tack på förhand!  :)

Mikael Ringmarck

Kista kan vara ett bra tips. Jag såg en av Arrivas övertagna ALB-vagnar där igår eftermiddag. 7076 tror jag det var för den hade det typiskt gråa Swebustyget.


Andreas91

537 kan det nog vara, men även 687 borde inte vara omöjligt (tror jag iaf). 687 rullar mellan Kista C och Vallentuna och trafiken runt Vallentuna i ex. 66X-serien, körs ju också av Arriva.

Mikael Ringmarck

Citat från: Mikey skrivet 19 februari 2011, 19:12:31 PM
Tack! Var det linje 537?

Ja det var så lite. Jag missade att kolla in destinationsskylten men det stämmer nog. Det brukar rulla en del gamla vagnar på 537. Men som Andreas skriver så kan det även ha varit 687. Tror jag sett en gammal Scania-led där vid ett tillfälle.  ;)

Mikey

Tack för svaren! Jag chansar på att det var linje 537 och kommer ge mig ut på jakt efter de vagnarna när jag får tid. Rullar de inte där så får jag försöka leta upp fina fotoplatser längs 687an istället..  :)

Fredrik Gelin

Jag har under veckan obeserverat en gammal men omlackad ALB på 687:an vid ett flertal tillfällen, det verkar inte direkt som att Arriva bryr sig om att köra regionalbussar på 687:an, tror faktiskt aldrig att jag sett en "riktig" regionalbuss enligt SLs normer på 687:an.
Nu har det även börjat slarvas med lågentré på 524 och 660 har jag sett, men det är ju en annan historia...
Ett stalltips om man vill spana på 687 är alltså Kista C, där finns ju flera av Arrivas linjer samtidigt som man kan hitta lite av Keolis äldsta materiel på samma ställe om man har lite tur (627 går ofta med gamla bussar).
Annars finns ju även Vallentuna C där man kan hitta lite gamla CLB och Säfflebussar från Swebustiden om man har lite tur.
//Fredrik

Mikey

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 04 mars 2011, 18:10:18 PM
Jag har under veckan obeserverat en gammal men omlackad ALB på 687:an vid ett flertal tillfällen, det verkar inte direkt som att Arriva bryr sig om att köra regionalbussar på 687:an, tror faktiskt aldrig att jag sett en "riktig" regionalbuss enligt SLs normer på 687:an.
Nu har det även börjat slarvas med lågentré på 524 och 660 har jag sett, men det är ju en annan historia...
Ett stalltips om man vill spana på 687 är alltså Kista C, där finns ju flera av Arrivas linjer samtidigt som man kan hitta lite av Keolis äldsta materiel på samma ställe om man har lite tur (627 går ofta med gamla bussar).
Annars finns ju även Vallentuna C där man kan hitta lite gamla CLB och Säfflebussar från Swebustiden om man har lite tur.
//Fredrik

Tackar, det måste vara 7144 du ser, som är den enda omlackerade ALB-vagnen. Dessutom är den mer eller mindre regionalinredd.. Ska försöka få den på bild när jag har tillfälle till det  :)