Huvudmeny

Swebus 4352

Startat av 1896, 26 augusti 2010, 10:20:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


KultLg

Trevligt jag trodde den var död :D

Blev bärgad från Skåne till Huddinge när den lämnade Malmö.

Mange_buss

Jag slutas aldrig att förundras över hur lite bussarna förändras efter export!  :P

Här i Sverige lackar vi om Skånegult till UL-gult, men där tar de den precis som den är och sätter den i trafik..
Varenda dekal är ju orörd, och inte ens har man brytt sig om att ändra i matrisen...  :D

MrRep

Citat från: KultLg skrivet 26 augusti 2010, 16:21:55 PM
Trevligt jag trodde den var död :D

Blev bärgad från Skåne till Huddinge när den lämnade Malmö.

Den var ju helt slut i vevaxeln så det kom inte upp något oljetryck i motorn :) Men dom har väl lagt ner lite pengar på stackaren  :)

1896

Fler bilder:

www.fotobus.msk.ru/photo/336093/

www.fotobus.msk.ru/photo/336094/

www.fotobus.msk.ru/photo/336099/

Jan

Den har fått lite törnar här och var. När den lämna Helsingborg var den i superskick.
I branschen 37 år

Ersa

Citat från: Mange_buss skrivet 26 augusti 2010, 17:00:59 PM
Jag slutas aldrig att förundras över hur lite bussarna förändras efter export!  :P

Här i Sverige lackar vi om Skånegult till UL-gult, men där tar de den precis som den är och sätter den i trafik..
Varenda dekal är ju orörd, och inte ens har man brytt sig om att ändra i matrisen...  :D

Det handlar om prioriteringar. Här i Sverige avsätter vi en massa skattepengar till att ändra färger på bussars lack och stolsklädsel om de flyttas över en länsgräns. Och då har vi världens näst högsta skattetryck också.
I Ryssland och många andra länder österut finns det inte på kartan att nån skulle föreslå att chockhöja skatterna för att mycket av de pengarna ska gå till omlackering av bussar. De pengarna vill de ryska arbetarna nog själva behålla istället.

Nupski

Citat från: Ersa skrivet 26 september 2010, 18:55:23 PM
Det handlar om prioriteringar. Här i Sverige avsätter vi en massa skattepengar till att ändra färger på bussars lack och stolsklädsel om de flyttas över en länsgräns. Och då har vi världens näst högsta skattetryck också.
I Ryssland och många andra länder österut finns det inte på kartan att nån skulle föreslå att chockhöja skatterna för att mycket av de pengarna ska gå till omlackering av bussar. De pengarna vill de ryska arbetarna nog själva behålla istället.

..eller så lägger de pengar på en ny vevaxel så bussen kan fortsätta leva.

Ersa

Citat från: Tomas skrivet 26 september 2010, 21:45:58 PM
..eller så lägger de pengar på en ny vevaxel så bussen kan fortsätta leva.

Ny vevaxel eller ny färg på lacken? Svårt val...  ;)