Nya Strömma Buss 510 (4 bilder)

Startat av Peter Erret, 06 september 2009, 15:03:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Niclas Rosenius



   Verkligen snyggt, Peter.

   Man längtar till man får en av dom framför kameran  ;)

   //Niclas

Fredrik Gelin

Hur långa är dessa egentligen, jag antar det är 12m med tanke på att det är enkelaxel bak, men jag vill minnas ett en fd kollega till hr Erret kontrollmätt bussen eller åtminstone en likadan?
//Fredrik

Johan B

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 09 september 2009, 07:33:13 AM
Hur långa är dessa egentligen, jag antar det är 12m med tanke på att det är enkelaxel bak, men jag vill minnas ett en fd kollega till hr Erret kontrollmätt bussen eller åtminstone en likadan?
//Fredrik

Har för mig att den tvåaxlade Citylinern av nya modellen ligger på dryga 12,2m.

Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 september 2009, 15:05:22 PM

   Verkligen snyggt, Peter.

   Man längtar till man får en av dom framför kameran  ;)

   //Niclas


Bara göra som du brukar, häcka en hel dag vid slottet.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 09 september 2009, 19:28:03 PM

Bara göra som du brukar, häcka en hel dag vid slottet.. ;)

    Vad ska man annars göra om vill ha tag på turistbussar i Stockholm. Inte kan man åka ut i förorterna då ;)

   //Niclas

Marc

Får väl tipsa om 10 oktober, då 25 manna kaveln går av stapel på Åby ängar i Västerhaninge.
Förra året var vi vid Rösjön och för er som var där så vet ni vad det bjöds på. Många udda turistbussar och fullbokade Finlandsbåtar med i princip bara bussar. 8350 löpare anmälda och de flesta kommer med buss till platsen!

Bussmicke

Låter trevligt. Ska se om jag kan va ledig då
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Marc skrivet 09 september 2009, 22:25:46 PM
Får väl tipsa om 10 oktober, då 25 manna kaveln går av stapel på Åby ängar i Västerhaninge.
Förra året var vi vid Rösjön och för er som var där så vet ni vad det bjöds på. Många udda turistbussar och fullbokade Finlandsbåtar med i princip bara bussar. 8350 löpare anmälda och de flesta kommer med buss till platsen!

   Låter ju kul, synd att man är upptagen av annat då.

   //Niclas

yngrot

Snygga bussar gillar denna nya lacken stilren och fin..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 09 september 2009, 23:45:06 PM
   Låter ju kul, synd att man är upptagen av annat då.

   //Niclas

Ja, vad ska man säga...gamla vanliga tycka-synd-om-inlägget att du aldrig kan vara med...intressant o läsa som alltid.

Sorry om jag e lite vass..men det är lite tröttande - intressantare om du gjorde något inlägg där du KAN vara med nångång  :)

Ulf Rådeström

Citat från: Marc skrivet 09 september 2009, 22:25:46 PM
Får väl tipsa om 10 oktober, då 25 manna kaveln går av stapel på Åby ängar i Västerhaninge.
Förra året var vi vid Rösjön och för er som var där så vet ni vad det bjöds på. Många udda turistbussar och fullbokade Finlandsbåtar med i princip bara bussar. 8350 löpare anmälda och de flesta kommer med buss till platsen!

Absolut ett måste för de som är intresserade av att fota bussar!
Något man verkligen måste ta sig tid till.

Bussarna som kommer dit måste ju inte pass in i miljözonen eller sådant - så många gamla störar, inklusive många ännu äldre bussar ägda av orienteringsklubbar etc - samt många nya också såklart.

Och som Marc skrev - är man intresserad av bussar från Finland så är det ett Mecka helt klart.

Var där förra året - och där kom över 100 bussar totalt!

Marc

Uffe, ska vi dunka ut några bilder så folk förstår?  ;)

Ulf Rådeström

sure..här är en iaf.
Här ser man en av fem rader bussar på en fotbollsplan...sen stod nästan lika mycket nere på en annan parkering